Airbnb și-a notificat clienții că se pregătește să le introducă o nouă taxă, de această dată pentru "rezervările în valută încrucișată", aplicată atunci când moneda pe care oaspetele o folosește pentru a plăti diferă de moneda pe care gazda a stabilit-o la înregistrare.
Taxa suplimentară, inclusă în cea de servicii, va fi de până la 2% din totalul rezervării înainte de taxe, urmând să fie aplicată de la 1 aprilie, conform datelor analizate de Profit.ro.
Compania cu sediul în San Francisco a declarat atunci că vrea să creeze o experiență mai sigură și de încredere pentru călătorii care aleg să își organizeze pe cont propriu concediile în contextul în care turismul a cunoscut un an spectaculos în 2023, odată cu ridicarea ultimelor restricții legate de pandemia de COVID-19.
Ce modificări a adus Airbnb platformei sale
Compania a anunțat lansarea „guest favourites”, o colecție de 2 dintre cele 7 milioane de cazări care sunt disponibile pentru închiriere pe platformă. Această funcționalitate va include cele mai apreciate cazări pe baza recenziilor, urmând să aibă în general o evaluare medie de peste 4,9 stele.
Airbnb afirmă că în jur de 23% din clienții care fac pentru prima dată o rezervare pe platformă aleg o locuință cu rating scăzut.
În acest context, compania și-a reproiectat pagina de evaluări pentru a le permite musafirilor să sorteze prin recenzii și a introdus totodată un nou set de instrumente pentru gazde, permițându-le să ofere mai multe detalii despre locuința pe care o oferă pentru închiriere.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Externele vor avea un Big Brother bazat pe inteligență artificială, care va monitoriza site-uri de știri, blog-uri și conturi social media de jurnaliști, celebrități și demnitariPrintre noutăți se numără și folosirea unui instrument de inteligență artificială care să organizeze fotografiile în funcție de cameră, pentru ca clienții să poată înțelege mai bine cum este împărțită locuința.
Această ultimă funcționalitate este lansată după ce Chesky a dezvăluit că Airbnb a început să folosească A.I. pentru a identifica în avans potențialii clienți „problematici”.