Agenția de turism Croaziere.net va deschide două sedii, în Iași și Timișoara, ca urmare a creșterii numărului de pasageri și a cererilor, iar pentru acest an estimează o majorare cu 15-18% a afacerilor, dar și a numărului de pasageri, până la 15.000, a declarat pentru News.ro proprietarul companiei, Ioan Băsea, care subliniază că există și un ”avânt sesizabil” al segmentului de croaziere de lux, menîionând că anul trecut, cea mai scumpă croazieră vândută a fost una de 130 de zile, de aproximativ 40.000 de euro.
”Cel mai probabil, le vom deschide anul viiitor. Am luat această decizie ca urmare a creșterii numărului de pasageri. Tot mai mulți turiști doresc să încerce o croazieră, este considerat produsul cel mai complet și cel mai complex. În ceea ce privește locațiile, este greu să alegem între Iași și Timișoara, așa că vom deschide sucursale în ambele orașe. Sunt la fel de tentante, este greu să alegem unul în defavoarea celuilalt. Anul acesta îmi asum statutul de bunic, fiica mea tocmai a născut o fetiță”, a spus Ioan Băsea, pentru News.ro.
Compania are patru sedii proprii, în Cluj, Brașov, Constanța și București, iar alte circa 300 de agenții la nivel național le revând pachetele.
Ioan Băsea a înființat Croaziere.net în 2005 împreună cu fiica sa, Casiana.
În ceea ce privește rezultatele pentru acest an, proprietarul agenției estimează o creștere de 15-18% a afacerilor, dar și a numărului de pasageri.
”Creștem an de an, și ca birouri, și ca vânzări, și ca oameni și sunt convins că suntem pe drumul cel bun. Anul trecut am realizat o cifră de afaceri de 6 milioane euro, estimăm un plus de 15-18% pentru acest an, atât a afacerilor, cât și a numărului de pasageri. În 2017 am avut aproximativ 8.000 de pasageri, iar în 2018 am ajuns la 11.000 de turiști. Anul acesta, într-un scenariu mai optimist, sper să încheiem cu vreo 14-15.000 de pasageri, iar revânzătorii noștri tot atât. Sperăm, chiar, ca în umătorii ani să ajungem la câteva sute de mii de turiști”, a adăugat el.
Compania vinde în mod circa treizeci de linii de croazieră, nu prin intermediari, astfel că este vorba de tarife impuse de linia de croazieră.
O parte dintre clienții companiei sunt turiști aflați la prima croazieră, dar agenția are și clienți fideli de ani de zile, spune Băsea.
”O mare parte din clienții noștri sunt chiar la a zecea croazieră, sunt turiști fideli. Unii din ei își rezervă din toamnă croaziera pentru anul viitor. Au căpătat încredere în noi, încercăm să le diversificăm oferta, de exemplu le schimbăm linia de croazieră, itinerariul sau vasele de croazieră, sunt curioși să vadă alte linii de croazieră, pe alte destinații. Le știm profilul, ei după o a șaptea croazieră încearcă una de lux. Turiștii ne cunosc, revin foarte mulți, produsul în sine este de o calitate deosebită. Trebuie să știi și ce să-i recomanzi”, precizează Ioan Băsea.
CITEȘTE ȘI Halep câștigă Wimbledonul! CNN despre cât costă formarea unui jucător de top: A avut alături un magnat al transporturilor maritime. Halep: A fost extraordinar de scump, nu aveam sponsoriO croazieră de 10-12 zile pe o linie de croazieră asemănătoare unui hotel de cinci stele poate costa și 7.000 de euro, iar pe un astfel de vas există un angajat sau chiar doi la fiecare turist.
”Un criteriu după care turiștii noștri își aleg itinerariul este gastronomia. Există vase de croazieră cu bucătari cu stele Michelin. Aici băuturile alcoolice sunt incluse, unele au incluse în preț chiar și excursiile opționale, transferurile, chiar și cazare o noapte înainte de îmbarcare”, precizează proprietarul Croaziere.net.
De regulă, însă, turistul de croazieră cumpără mai întât pachete la tarife mai mici, croaziere în Marea Egee, Marea Mediterană, unele acostează și în Africa de Nord, altele în Marea Nordului, iar ulterior încearcă și vase în Australia, Asia, Alaska ori Caraibe, care sunt mai scumpe.
”Turiștii încep de regulă cu croaziere în Mediterana de vest, Mediterana centrală de vest cu extensie Africa, Mediterana de est și apoi merg într-una în Marea Nordului cu fiordurile, în capitale baltice. Acestea sunt primele două-trei croaziere pe care le fac, după care încep să prindă gustul și cer destinații mai deosebite, mai exotice, în Caraibe sau Patagonia, de la Alaska până în Australia”, precizează el.
Se dezvoltă bine și segmentul de croaziere de lux, pe vase mai mici, ce au multe facilități, dar aici însă tarifele sunt mai ridicate.
”Anul trecut, cea mai scumpă croazieră vândută a fost una de 130 de zile, de aproximativ 40.000 de euro, dar sunt 130 de zile totuși pe mare. Avem și turiști care ne cer cabine pe linii de lux de 10-15.000 de euro”, afirmă reprezentantul Croaziere.net.
Compania vinde serviciile a peste 300 de nave de croazieră, reprezentate de peste 30 de linii de croazieră. Cei mai mari jucători din industria de croazieră: Carnival Corporation, Royal Caribbean International și Norwegian Cruise Line, dar și MSC.
”Vânzările de croaziere cresc anual în mod constant, cu 10-12%. An de an se construiesc 30-40 de vase. Marile companii din domeniu își lansează câte 2-3 vase anual, de dimensiuni foarte mari, de 5-6.000 de pasageri”, mai spune Băsea.
Acesta precizează că, în 2008, turismul de croazieră în Europa număra 2 milioane de turiști, iar acum se apropie de 5-7 milioane.
”Turismul de croazieră este considerat produsul cel mai complet și cel mai complex. Numărul de turiști este în creștere de la un an la altul, trendul este unul crescător. Ai șansa să vezi mai multe culturi, civilizații și gastronomii diferite”, precizează Ioan Băsea.
Compania are clienți între 15 și 70-80 de ani, spune el, însă cea mai mare parte sunt cei între 40-50 de ani, realizați din punct de vedere financiar.
”Croaziere.net este singura agenție din Europa acreditată CLIA (The Cruise Lines International Association), fiind un fel de for director a tot ce înseamnă linii, vase de croazieră, agenții de croazieră acreditate. Asta deoarece în America, pentru a putea vinde croaziere, trebuie să fii acreditat CLIA”, spune Ioan Băsea, care precizează că industria de croaziere este a americanilor, deoarece marea majoritate a liniilor de croazieră sunt linii americane.