Compania americană Airbnb, operatorul platformei omonime de rezervări spații de cazare, și-a îmbunătățit și a clarificat pe deplin modul în care prezintă utilizatorilor ofertele de cazare, acestea fiind în prezent aliniate standardelor stabilite în legislația UE privind protecția consumatorilor, a anunțat Comisia Europeană joi.
Airbnb a dat astfel curs apelului lansat vara trecută de Comisie, care a cerut platformei să își alinieze practicile la normele UE de protecție a consumatorilor și să fie transparentă în ceea ce privește prezentarea prețurilor aplicate
“În această vară, europenii vor beneficia cu adevărat de ceea ce văd pe internet atunci când își rezervă vacanțele. Consumatorii pot să compare și să rezerve online repede și ușor camere de hotel sau alt tip de cazare. Iar acum, consumatorii pot și să aibă încredere că prețul pe care îl văd pe prima pagină va fi cel pe care îl vor plăti la sfârșit. Salut faptul că Airbnb și-a dovedit disponibilitatea de a coopera cu Comisia Europeană și cu autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor în vederea îmbunătățirii modului de funcționare a platformei sale. Sper ca și alte platforme să îi urmeze exemplul”, a spus Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Airbnb a dat curs tuturor cererilor formulate de Comisia Europeană și de autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor, sub conducerea Autorității pentru protecția consumatorilor din Norvegia, în vederea alinierii pe deplin a practicilor și a clauzelor sale contractuale la normele UE în materie de protecție a consumatorilor.
Principalele îmbunătățiri și modificări sunt următoarele:
- În cazul căutărilor de oferte de cazare cu date selecționate, utilizatorii văd prețul total pe pagina care afișează rezultatele, inclusiv toate taxele și tarifele obligatorii aplicabile (cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii, taxele pentru serviciile de curățenie și taxele locale). Nu există alte taxe obligatorii surpriză care până acum se afișau în etapele ulterioare ale rezervării.
- Airbnb precizează în mod clar dacă oferta de cazare este introdusă pe piață de o persoană fizică sau de o entitate profesională.
- Airbnb pune la dispoziție pe site-ul său web un link ușor accesibil către platforma de soluționare online a litigiilor și toate informațiile necesare referitoare la soluționarea litigiilor.
Airbnb și-a revizuit, de asemenea, clauzele de furnizare a serviciilor, astfel încât, în prezent:
- se clarifică faptul că utilizatorii pot introduce o acțiune împotriva Airbnb în fața instanțelor din țara lor de reședință;
- se respectă dreptul legal fundamental al utilizatorilor de a acționa în justiție o entitate care a oferit servicii de cazare, în caz de vătămare personală sau de daune;
- societatea se angajează să nu modifice în mod unilateral clauzele și condițiile fără să îi informeze în prealabil în mod clar pe consumatori și fără să le ofere acestora posibilitatea de a rezilia contractul.
Fondată în 2008, Airbnb facilitează închirierea de spații de cazare pe termen scurt, punând în legătură turiștii cu proprietarii de imobile. Platforma este foarte populară printre turiștii din întrega lume și are listate peste 5 milioane de spații de cazare în 191 țări.