AccorHotels, jucător principal pe piața globală a hotelurilor de lux, a finalizat vânzarea a 57,8% din capitalul companiei AccorInvest către fondurile suverane de investiții Public Investment Fund (PIF) și GIC, investitorii instituționali Colony NorthStar, Crédit Agricole Assurances și Amundi și alți investitori privați.
Pentru AccorHotels, tranzacția are ca rezultat o contribuție brută în numerar de 4,6 miliarde de euro, care este puțin mai mare decât cele 4,4 miliarde de euro anunțate în februarie și în conformitate cu procentul mai mare de capital vândut în cele din urmă. Astfel, AccorHotels va deține 42,2% din capitalul companiei AccorInvest, care nu va mai fi inclusă în situațiile financiare consolidate ale Grupului începând cu 1 iunie 2018. Ca parte a tranzacției, AccorHotels și AccorInvest își vor menține relația strânsă și de lungă durată prin acorduri de parteneriat pe termen foarte lung.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Prin finalizarea vânzării a aproape 58% din capitalul companiei AccorInvest, am încheiat cu succes procesul de transformare început acum cinci ani. Acordul ne permite să accelerăm în continuare dezvoltarea companiei AccorHotels, concentrându-ne resursele și energia asupra consolidării portofoliului de mărci și a poziției noastre de lider pe piețele cheie și asupra continuării strategiei noastre de a furniza inovație și excelență oaspeților noștri și partenerilor noștri, proprietari de hoteluri. Cu structura noastră nouă, bazată mai ales pe contracte de management și franciză (n. trad. light assests), vom putea pune în practică la maxim viziunea ambițioasă a <ospitalității augmentate>", a declarat Sebastien Bazin, Președinte și CEO al AccorHotels.
Prin diviziile sale HotelServices și HotelInvest, AccorHotels operează în 100 de tări.
Portofoliul său cuprinde mărci de lux precum Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman și Swissôtel, precum și branduri de tip midscale și boutique - 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter și Adagio, branduri economice, cum ar fi JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget și mărcile regionale Grand Mercure, The Sebel și hotelul F1.