Serviciile de streaming au reprezentat în 2018 aproape 75% din cifra de afaceri a industriei din Statele Unite, care a atins 9,8 miliarde de dolari, în creștere cu 12%, potrivit datelor publicate de asociația din industria de discuri RIAA, scrie AFP.
Proporția de streaming a veniturilor din industria muzicală nu a fost decât de 65% în 2017 și de doar 52% în 2016, scrie News.ro.
RIAA (Recording Industry Association Of America) a inclus în categoria streaming platformele plătite și pe cele gratuite, inclusiv site-urile video precum YouTube, precum și radiourile online.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit asociației, numărul abonamentelor plătite la sfârșitul lui 2018 a depășit pragul de 50 de milioane, ajungând la 50,2 milioane de abonați, un salt de la 42% într-un an.
În doar trei ani, între finalul lui 2015 și 2018, numărul abonaților care au plătit pentru servicii de muzică online a crescut de cinci ori.
Abonamentele plătite reprezintă 63% din veniturile rezultate din streaming și aproape jumătate din cifra de afaceri a industriei muzicale din Statele Unite (47%).
Toate celelalte surse de venituri din industria muzicală sunt în scădere, cu excepția notabilă a vinilului, a cărui cifră de afaceri este în creștere cu 7,9%, ajungând la 419 milioane de dolari.
Sectorul de disc vinil, în plină reînnoire, nu a mai generat astfel de venituri din 1988.
Chiar dacă este în creștere din 2016, cifra de afaceri în industria de discuri din Statele Unite rămâne ușor inferioară nivelurilor cunoscute între 1994 și 2007.
În 1999, an record, veniturile se situau la 14,6 miliarde de dolari, din care 88% pentru CD-uri.
În 2018, au fost vândute în Statele Unite 52 de milioane de CD-uri, față de 939 de milioane în 1999.
"Comunitatea noastră continuă să facă față numeroaselor provocări", a comentat președintele RIAA, Mitch Glazier, într-un comunicat. "Există motive de a fi optimiști", a adăugat el.