Grupul german Zalando, platformă online de modă și lifestyle, va intra pe piața din România, anul viitor.
Pentru început, compania urmează să se extindă în acest an în șase noi piețe europene: Croația, Estonia, Letonia, Lituania, Slovacia și Slovenia. În Ungaria și România va intra în 2022.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În 2020, numărul clienților Zalando a crescut cu 25%, ajungând la 38,7 milioane.
După un an solid din punct de vedere financiar pentru companie, Zalando își propune să crească valoarea brută a mărfurilor (GMV) la peste 30 de miliarde de euro până în 2025. De asemenea, pe termen lung, compania intenționează să acopere peste 10% din piața de modă la nivel european, care în prezent se ridică la o valoare de 450 de miliarde de euro.
În 2020, Zalando a atins o valoare brută a mărfurilor de 10,7% miliarde de euro și o creștere anuală de 30,4%. Creșterea s-a datorat numărului crescut de noi clienți și performanței programului pentru parteneriate. Pentru aceeași perioadă, veniturile companiei au crescut cu 23,1% până la 8 miliarde de euro. Totodată, Zalando a înregistrat un indicator EBIT de 420,8 milioane de euro, corespunzător unei marje de 5,3%.
Compania a început în forță anul 2021 și a înregistrat în primul trimestru o creștere de 50% a valorii brute a mărfurilor. În 2021, Zalando își propune să crească acest indicator cu 27 - 32% până la 13,6 - 14,1 miliarde de euro. Veniturile vor urmări creșterea GMV ca urmare a dezvoltării continue a platformei, cu o creștere de 24 - 29%, respectiv 9,9 - 10,3 miliarde de euro. Zalando va continua să investească în infrastructura logistică și platforma tehnologică și planifică cheltuieli de capital de 350 - 400 de milioane de euro în 2021.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Codrin Matei, despre premium în business„2020 a fost un an complet diferit de alții. Ne-am concentrat întreaga atenție asupra viziunii noastre pe termen lung - aceea de a deveni «The Starting Point for Fashion» (trad. Punctul de Plecare pentru Modă). În anii următori, atenția noastră se va îndrepta către creștere și investiții pe termen lung.”, a spus Robert Gentz, Co-CEO Zalando.
Zalando este parte integrantă a strategiei digitale pentru branduri de modă, retaileri și magazine. În al patrulea trimestru al anului 2020, programul de parteneriat al Zalando a generat 24% din valoarea brută a mărfurilor din magazinul de modă Zalando.
Până la finalul anului 2020, circa 2.400 de magazine au fost integrate în platforma Zalando prin programul Connected Retail. Programul continuă să se dezvolte într-un ritm accelerat și în acest an, până la finalul lunii februarie înregistrându-se pe platformă circa 3.400 de magazine.
„Creșterea Connected Retails evidențiază valoarea pe care combinarea offline-ului cu online-ul o poate furniza comercianților”, declară David Schneider, Co-CEO Zalando. „Industria s-a confruntat cu numeroase provocări anul trecut și am constatat că pe platformă ni s-au alăturat mai mulți parteneri ca oricând. Ne dedicăm în continuare misiunii de a fi parte a soluției și de a acorda tot sprijinul necesar partenerilor care sunt în căutare de modalități de a-și transforma afacerea online.”
Zalando este lider european pe segmentul platformelor online de modă și lifestyle. Fondată în Berlin în 2008, compania oferă toată gama de articole de modă unui număr de 38 de milioane de clienți activi din 17 piețe. Platforma pune la dispoziția consumatorilor articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii și produse de îngrijire, ale unor branduri internaționale, de la nume celebre în toată lumea până la mărci locale.