Vivre pregătește consolidarea poziției în 9 țări, cu vânzări de peste 80 milioane euro, și nu exclude intrarea pe piețe mari, ca Germania sau chiar SUA, printr-o alianță strategică alături de parteneri locali

Vivre pregătește consolidarea poziției în 9 țări, cu vânzări de peste 80 milioane euro, și nu exclude intrarea pe piețe mari, ca Germania sau chiar SUA, printr-o alianță strategică alături de parteneri locali

Monica Cadogan, CEO și cofondator Vivre

scris 26 apr 2021

Vivre, unul dintre cei mai mari retaileri online de home&deco din Europa Centrală și de Est (ECE), vizează consolidarea platformei marketplace pe cele 9 țări din regiune în care este prezentă și nu exclude intrarea pe piețe mari, precum Germania sau chiar SUA, printr-o alianță strategică alături de parteneri locali.

Compania se așteaptă în acest an la o creștere a vânzărilor de 30%, la peste 80 de milioane de euro. 

Urmărește-ne și pe Google News

“Dacă sunt oportunități în țările în care suntem deja prezenți, ne dorim să le explorăm și să ne consolidăm și mai mult poziția acolo. Așadar, pentru 2021 ne propunem să consolidăm modelul de business ca platformă Vivre Marketplace, în cât mai multe țări în care suntem deja prezenți”, a declarat pentru Profit.ro Monica Cadogan, CEO și cofondator Vivre.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II) CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)

Recent, Vivre Deco, a atras de pe bursă 7 milioane de euro, printr-o nouă serie de obligațiuni, după ce în urmă cu un an a obținut, printr-un plasament privat similar,3,5 milioane euro, confirmând informațiile anunțate în prealabil de Profit.ro.

Portofoliul companiei include 150.000 de produse, din peste 1.000 de branduri, comercializate în România, Bulgaria, Ungaria, Croația, Slovacia, Slovenia, Grecia, Cehia și Polonia. Din totalul vânzărilor din 2020, peste 45% au fost generate de clienții din România.

“Este loc de crescut” pe aceste piețe, spune Cadogan, adăugând că o alianță strategică, alături de jucători deja existenți pe piețe mari, precum Germania sau SUA, poate schimba această direcție.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

Anul trecut, Vivre a avut o creștere a vânzărilor de 50%. Veniturile companiei au fost de 295 de milioane de lei (peste 61 milioane euro), iar profitul EBITDA (înainte de plata dobânzii, impozitelor, deprecierii și amortizării) a fost de 17 milioane de lei.

Pe categorii de produse, cele mai mari vânzări au fost înregistrate de piesele de mobilier (37% din cifra totală), textile și covoare (11,2%), respectiv decorațiuni și accesorii pentru casă (11%).

“Obiectivul nostru, cu atât mai mult în perioada pandemiei, este să aducem aproape produsele și clienții din Europa, fiindcă putem scurta lanțul de aprovizionare. În consecință, principalii noștri parteneri/selleri vin din țări precum Italia, Spania, Luxemburg, Olanda, Germania, Polonia, Bulgaria, Grecia, Turcia și altele”, a afirmat CEO-ul companiei.

Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I) CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)

Planurile de investiții pentru 2021 vizează optimizarea fluxurilor interne, respectiv dezvoltarea logistică și îmbunătățirea platformelor, inclusiv prin tehnologii noi care să îmbunătățească experiența clienților în interacțiunea cu Vivre.

Printre schimbările în comportamentul de consum al clienților români remarcate de Cadogan se numără tranziția clară de la plata în numerar la plăți mai sigure, majoritar electronice: numărul de comenzi plasate de clienții companiei, plătite cu cardul, s-a triplat în 2020 pe piața locală. Cea mai semnificativă creștere de trafic a fost înregistrată pe dispozitivele mobile.

Totodată, pandemia a dus la o creștere a interesului românilor pentru cumpărături online și pe alte categorii de vârstă față de cele înregistrate anterior: Vivre a raportat un avans de peste 20% pentru categoria de clienți cu vârste de peste 45 ani.

Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri CITEȘTE ȘI Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri

“Întrucât tendința generală a fost să ne petrecem cea mai mare parte a timpului acasă, am prioritizat confortul locuinței și l-am dus la alt nivel. Clienții români au manifestat un apetit ridicat pentru piese de mobilier, covoare, corpuri de iluminat, articole și ustensile de bucătărie. Pe unele dintre aceste categorii am văzut creșteri chiar de peste 120%”, mai spune Cadogan.

Vivre pregătește consolidarea poziției în 9 țări, cu vânzări de peste 80 milioane euro, și nu exclude intrarea pe piețe mari, ca Germania sau chiar SUA, printr-o alianță strategică alături de parteneri locali

Compania a fost lansată în 2012 de mai mulți antreprenori locali. Potrivit www.termene.ro, Vivre Deco este controlată de Advisory Delta SRL, firma lansată de CEO-ul companiei, Monica Cadogan - 45%, Neogen, controlat de Călin Fusu- 50% și Vajda Andras Peter Nagy, product manager - 5%.

Retailerul a deschis în Slovacia un centru de procesare la finele anului 2018, investiția ridicându-se la 1 milion de euro.

Monica Cadogan, cofondator Vivre, a fost premiată de Profit.ro în 2016, pentru “Inovație în modelul de business”.

viewscnt
Afla mai multe despre
vivre
strategie
cadogan