Veniturile SABMiller în România au crescut cu 10% în anul fiscal încheiat la 31 martie, la curs valutar constant, susținute de avansul de 7% al volumului pentru berea lager, care a înregistrat performanțe superioare pieței berii, potrivit datelor publicate miercuri de compania britanică.
Aceste venituri exclud accizele și alte taxe similarem, scrie News.ro.
”Am înregistrat creștere pe toate segmente de preț, ca urmare a îmbunătățirii managementului veniturilor, a temperaturilor deosebit de ridicate în timpul verii și a vremii bune din a doua jumătate a anului”, se arată în raportul annual al SABMiller.
Creșterea volumului în România a fost susținută de avansul înregistrat în cazul brandului Ciucaș, datorită strategiei de promovare a acestuia, și a succesului introducerii unor ambalaje noi.
SABMiller, al doilea mare producător de bere la nivel mondial, este prezent pe piața românească prin intermediul Ursus Breweries, care deține unități de producere a berii la Timișoara, Buzău, Brașov și o unitate de producție de capacitate mică la Cluj. Totodată, grupul a achiziționat în 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.
Grupul britanic Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a încheiat anul trecut un acord de fuziune cu SABMiller, prin care ar forma cel mai mare producător de bere la nivel mondial.
Pentru a obține acordul autorităților de reglementare, AB InBev a propus Comisiei Europene, la sfârșitul lunii aprilie, un plan de vânzare a portofoliului de active al SABMiller în Europa Centrală și de Est, inclusiv din România.
Vânzările de active trebuie analizate și aprobate de Comisia Europeană și depind de finalizarea cu succes a achiziției SABMiller de către AB InBev.
AB InBev a acceptat în aprilie oferta Asahi Group Holdings de preluare a mărcilor de bere Peroni, Grolsch și Meantime, în valoare de 2,55 miliarde de euro, îndepărtând un obstacol din calea obținerii acordului autorităților de reglementare pentru achiziția SABMiller.
Grupul SABMiller a înregistrat o scădere de 18% a profitului net în anul fiscal 2016, la 2,7 miliarde de dolari. Veniturile au scăzut cu 8%, la 24,15 miliarde de dolari, excluzând accizele și alte taxe similare. La curs valutar constant, veniturile organice au coborât cu 5%. Volumul vânzărilor de băuturi ale grupului au urcat cu 2%.