Vânzătorii chinezi de pe Amazon iau în calcul scumpiri sau retragerea de pe piața din SUA în urma majorării tarifelor

Retail   
Vânzătorii chinezi de pe Amazon iau în calcul scumpiri sau retragerea de pe piața din SUA în urma majorării tarifelor

Companiile chineze care vând produse pe platforma Amazon se pregătesc să majoreze prețurile pentru consumatorii din SUA sau chiar să părăsească această piață, după ce președintele Donald Trump a anunțat o majorare drastică a tarifelor vamale pentru importurile din China, potrivit unor vânzători și a reprezentanților celei mai mari asociații de e-commerce din China, transmite Reuters.

Trump a declarat miercuri că va crește tarifele pentru importurile chinezești la 125%, față de nivelul deja ridicat de 104%, intensificând astfel confruntarea economică dintre cele două cele mai mari economii ale lumii, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News
Piața PC-urilor a crescut în primul trimestru CITEȘTE ȘI Piața PC-urilor a crescut în primul trimestru
Evenimente

„Nu e vorba doar de un nou impozit. Este vorba despre o completă dezechilibrare a structurii de costuri”, a spus Wang Xin, președinta Asociației de Comerț Electronic Transfrontalier din Shenzhen, care reprezintă peste 3.000 de vânzători de pe Amazon.

„Va fi extrem de dificil pentru oricine să supraviețuiască pe piața americană în aceste condiții”, a adăugat ea, avertizând și asupra riscurilor legate de întârzierea vămuirii și creșterea costurilor logistice.

Mai mulți vânzători din Shenzhen intervievați de Reuters au confirmat că iau în calcul fie creșteri de prețuri de până la 30%, fie retragerea completă de pe piața SUA. Unii se reorientează spre piețe alternative precum Europa, Canada sau Mexic, pentru a-și diminua dependența de consumatorul american.

China este sursa a circa jumătate dintre vânzătorii activi pe Amazon, iar doar în orașul Shenzhen sunt peste 100.000 de afaceri înregistrate, care generează anual venituri de aproximativ 35,3 miliarde de dolari, conform datelor furnizate de SmartScout.

Dave Fong, vânzător de produse variate (de la ghiozdane la boxe Bluetooth), a declarat că a început deja să scumpească produsele din SUA cu până la 30%, a redus bugetul de publicitate pe Amazon și a lăsat stocurile să scadă. „Pentru noi și pentru mulți alții, este clar: nu ne mai putem baza pe piața americană. Investițiile trebuie reduse și resursele redirecționate spre alte regiuni.”

Brian Miller, activ de șapte ani pe Amazon, a spus că nu vede sensul dezvoltării de noi produse în contextul actual, estimând că, în una-două luni, prețurile produselor sale vor trebui majorate considerabil, odată cu epuizarea stocurilor actuale. De exemplu, un set de jucării vândut în prezent cu 20 de dolari, care costă 3 dolari la producție, va ajunge la un cost de 7 dolari după aplicarea noilor tarife, forțând o scumpire de cel puțin 20%, sau chiar 50% în cazul produselor mai costisitoare.

VIDEO Musk anunță economii sub promisiunea inițială CITEȘTE ȘI VIDEO Musk anunță economii sub promisiunea inițială

„Dacă lucrurile rămân așa, nu văd cum producția din China pentru piața americană va mai fi viabilă. În cele din urmă, fabricarea va trebui mutată în țări precum Vietnam sau Mexic”, a declarat Miller.

Wang Xin a mai atras atenția că impactul acestor tarife asupra întreprinderilor mici și mijlocii din China ar putea fi devastator, conducând la o accelerare rapidă a ratei șomajului în sectoarele industriale și de export.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
china