Grupul grec Fourlis va dezvolta un nou tip de magazin sub brandul Intersport, de mari dimensiuni, o investiție care va fi lansată, sub formă de experiment pentru regiune, în România, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Aceste magazine vor avea o suprafață de peste 2.000 metri pătrați, dar vor putea ajunge și la 10.000 metri pătrați, după modelul celor existente în piețele majore pe care multinaționala își desfășoară activitatea.

16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Principala diferență față de celelalte Intersports este că vor fi destinate unui public de masă, cu venituri medii și mici. Vor avea o gamă mai largă de mărci private, precum și cele mai ieftine produse de la companii de sport de marcă.
Primul astfel de magazin este gândit să fie deschis în România în 2026 sau 2027.

Este posibil ca acest nou tip de magazine pregătite în România să fie denumite MEGA Intersport, după modelul celor din Italia.
Mega-magazinul din Italia, de 10.000 metri pătrați
După "experimentul" din România, planul este ca aceste mari magazine să fie deschise și în Grecia, potențialul estimat fiind de 5 mega-unități (două în Atena, două în Salonic și unul în Creta), fiecare urmând să adauge anual 10 milioane euro la cifra de afaceri a grupului.

Ținta fixată prin aducerea noilor magazine este de a-l depăși la cotă de piață pe retailerul francez de articole sportive Decathlon, ale cărui magazine au suprafețe de 3.000-4.000 metri pătrați.
Profit.ro a relatat recent că Decathlon, intrat pe piața din România în anul 2009, a consemnat în ultimii aproape 10 ani un avans al vânzărilor locale de peste trei ori, de la 411,4 milioane de lei la 1,367 miliarde de lei. Profitul net a urcat de aproape patru ori, la 72,6 milioane de lei.
Compania are 31 de magazine în România, prin intermediul cărora sunt comercializare atât produse aparținând mărcilor proprii, precum Quechua, Btwin, Domyos, Nabaiji, dar și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist.

Intersport, cu sediul în Elveția, este una dintre cele mai mari rețele de magazine de articole sportive din lume, prezentă în România din anul 2004.
Brandul deține tot 31 de magazine în România.
Magazinele sunt operate în franciză de grupul grec Fourlis.

El a lucrat anterior la companii precum Mira Telecom (Marketing Coordinator), Decathlon Romania (Brand Director), SMYK Romania (COO)
La nivel mondial, Intersport International deține o poziție de lider pe piața articolelor sportive, cu prezență în 45 de țări și o rețea de 5.400 de magazine.