Vânzările trimestriale de îmbrăcăminte ale Marks & Spencer au înregistrat cea mai mare scădere în opt ani

Vânzările trimestriale de îmbrăcăminte ale Marks & Spencer au înregistrat cea mai mare scădere în opt ani
scris 7 iul 2016

Marks & Spencer a înregistrat în trimestrul încheiat pe 2 iulie o scădere de 8,9% a vânzărilor de îmbrăcăminte și bunuri pentru locuințe, cel mai mare din ultimii opt ani, în condițiile în care directorul general Steve Rowe a modificat politica de prețuri a retailerului britanic, într-o perioadă de încredere scăzută în economie, relatează Bloomberg.

Datele se referă la vânzările în termeni comparabili, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Declinul este mai accentual decât cel de 5% anticipat de analiști. Aproximativ 5% din scădere a fost determinată de reducerea ofertelor promoționale, a explicat Rowe într-o conferință.

”Nu sunt datele pe care am dorit să le văd, nici pe departe. Dar sunt datele la care m-am așteptat”, a spus șeful companiei.

Scăderea vânzărilor oferă un nou indiciu referitor la dificultățile cu care se confruntă Rowe, care trebuie să stabilizeze cheltuielile diviziei de îmbrăcăminte și să decidă viitorul diviziei internaționale și baza de magazine din Marea Britanie.

Rowe a preluat conducerea companiei în luna aprilie, de la Marc Bolland, cu sarcina de a inversa scăderea vânzărilor din ultimii patru ani.

Acțiunile Marks & Spencer au scăzut joi cu 2,6%, iar de la începutul acestui an cu 37%.

FOTO Imagini inedite cu Barack Obama, aflat spre finalul mandatului prezidențial CITEȘTE ȘI FOTO Imagini inedite cu Barack Obama, aflat spre finalul mandatului prezidențial

”Când am crezut că lucrurile nu pot fi mai rele pentru M&S, s-a întâmplat. În pofida intențiilor bune, Rowe nu a reușit să oprească scăderea”, a spus John Ibbotson, director la firma de consultanță Retail Vision.

Rowe a explicat că încrederea în economie a scăzut după votul pro-brexit și rămâne fragilă.

Șeful Marks & Spencer a arătat că este încurajat de răspunsul clienților la schimbările de prețuri ale retailerului, care vrea să concureze mai bine cu concurenți low-cost precum Primark.

M&S reduce în acest an numărul vânzărilor de lichidare de la 9 la 6, iar anul viitor la 4. Trimestrul trecut, compania a redus permanent prețurile pentru circa 1.000 de produse, prețurile medii de vânzare scăzând cu circa 3%.

”Știam că acțiunile noastre vor reduce vânzările totale în trimestrul respectiv, dar vedem unele semne încurajatoare”, a arătat Rowe.

Divizia de alimente a retailerului a obținut o creștere de 4% a vânzărilor, cu toate că veniturile în termeni comparabili au scăzut cu 0,9%.

Marks & Spencer a menținut previziunile pentru ansamblul acestui an.

viewscnt
Afla mai multe despre
marks & spencer