Smyk vede potențial “enorm” în România în pofida scăderii natalității. Cel mai mare retailer polonez de jucării și îmbrăcăminte pentru copii și-a lansat IPO. Vrea să ridice cota de piață la nivelul Poloniei

Smyk, cel mai mare retailer polonez de jucării și îmbrăcăminte pentru copii, prezent cu o rețea de 35 de magazine în România, vede un potențial “enorm” de creștere pe piața românească, în pofida scăderii natalității, în condițiile în care cheltuielile per copil sunt în creștere, iar compania își îndreaptă oferta spre noi categorii de consumatori, precum “copil-adulții”.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Smyk vede potențial “enorm” în România în pofida scăderii natalității. Cel mai mare retailer polonez de jucării și îmbrăcăminte pentru copii și-a lansat IPO. Vrea să ridice cota de piață la nivelul Poloniei

Compania, care și-a lansat oferta publică inițială pe bursa de la Varșovia, vrea să deschidă 35 de magazine noi în Europa Centrală și de Est până la finele anului, dintre care 27 în Polonia și România și 8 în Slovacia, Cehia și Bulgaria.

“Vedem un potențial enorm ca să ajungem, pe piața românească, la aceeași cotă de piață ca în Polonia pe termen lung, iar în Polonia aspirăm, de asemenea, să ne creștem în continuare cota de piață”, a declarat CEO-ul Michal Grom în conferința de presă după publicarea prospectului ofertei, citat de Pap Biznes.

Smyk a anunțat că oferă aproximativ 13,64 milioane de acțiuni noi în nume propriu în cadrul IPO, vizând încasări brute de 150 milioane de zloți (35,4 milioane euro), fonduri ce vor fi folosite pentru rambursarea unor datorii și extinderea în străinătate, inclusiv în România.

Cel mai mare retailer polonez de jucării pregătește extinderea și în România. Vrea peste 35 milioane euro din listarea la bursă CITEȘTE ȘI Cel mai mare retailer polonez de jucării pregătește extinderea și în România. Vrea peste 35 milioane euro din listarea la bursă

În paralel, proprietarii companiei oferă până la 18,41 milioane de acțiuni existente. Potrivit Reuters, listarea ar putea aduce Smyk și proprietarilor săi încasări totale de 389 milioane de zloți (circa 100 milioane euro).

Prețul final și numărul total de acțiuni care vor fi alocate fiecărei tranșe de investitori vor fi anunțate la finalul lunii.

Smyk a stabilit un preț maxim de vânzare de 14 zloți (3,07 euro) pentru investitorii individuali.

Retailerul polonez este deținut indirect de firma austriacă de private equity Accession Capital Partners (ACP) împreună cu CEO-ul Michal Grom și alți investitori minoritari. Aceștia vor păstra un pachet majoritar din acțiunile companiei după listare.

Smyk este prezentă în România de 15 ani, la acest moment operând o rețea de 35 de magazine fizice, precum și un magazin online și o aplicație mobilă.

În Polonia, Smyk deține o rețea de 253 de magazine fizice, retailerul fiind prezent și în Ucraina (12 magazine) și Slovacia, piață pe care a intrat în luna august, cu un prim magazin deschis în Bratislava.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Oferta Cris-Tim este acoperită integral și pe tranșa de investitorilor instituționali. Așteptările sunt că mișcările mai importante vor fi săptămâna viitoare CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Oferta Cris-Tim este acoperită integral și pe tranșa de investitorilor instituționali. Așteptările sunt că mișcările mai importante vor fi săptămâna viitoare

La finele anului trecut, retailerul polonez avea o cotă de piață de 14,3% în Polonia și de 3,9% în România, conform unui raport întocmit de firma de consultanță OC&C.

“Polonia și România sunt cele mai mari piețe și, de fapt, cresc și cel mai rapid din întreaga regiune. Aici vedem oportunitatea noastră. Deși există presiune asupra numărului de copii care se nasc, observăm, de asemenea, că, în același timp, cheltuielile per copil cresc”, a declarat Grom în cadrul conferinței.

Groom notează că venitul disponibil este în creștere în Polonia, iar societatea devine mai bogată, parțial datorită programelor de beneficii sociale, care sunt operate de guvern nu numai în Polonia, ci și pe alte piețe.

Sumele care ajung pe piața articolelor pentru copii sunt, astfel, în creștere, a adăugat șeful Smyk.

Potrivit lui Groom, există, de asemenea, o tendință de creștere a numărului așa-numiților “kiadults” (“copii-adulți”), adică adulți interesați de produse asociate copilăriei, cum ar fi blocurile de construcție.

Coca-Cola HBC cumpără Coca-Cola Beverages Africa, tranzacție de 2,6 miliarde dolari CITEȘTE ȘI Coca-Cola HBC cumpără Coca-Cola Beverages Africa, tranzacție de 2,6 miliarde dolari

Compania se îndreaptă și spre categoriile adolescenților și adulților tineri, cu o nouă marcă, Nowear, lansată în septembrie.

“Este start-up-ul nostru. Testăm diverse soluții. Demonstrăm că putem depăși zona «All4Kids». (...) Putem vedea cum crește ponderea produselor 16+ sau 18+ în cifra noastră de afaceri, în funcție de gamă”, a precizat Grom.

CEO-ul Smyk spune că retailerul analizează diferite oportunități de creștere în regiune, inclusiv prin achiziții, dar că acestea nu reprezintă o prioritate momentan.

“Vrem să fim într-o poziție în care suntem bine stabiliți pe piețe noi și avem deja o prezență omnicanal. Așadar, avem multe de făcut în următoarele 12-18 luni. (...) Dacă vedem că există potențial și prețul este atractiv, iar entitatea se potrivește dezvoltării noastre ulterioare, cu siguranță vom lua în considerare o astfel de achiziție”, a conchis Groom.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0823 -0.0008-0.02 %
1 USD4.3826 -0.0009-0.02 %
1 GBP5.8522 +0.0129+0.22 %
1 CHF5.4929 -0.0125-0.23 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite