Vânzările retailerului suedez de haine și accesorii H&M în România, incluzând TVA, au crescut cu 12% în primul trimestru al anului fiscal (1 decembrie 2017-28 februarie 2018), la 594 milioane de coroane suedeze (58,2 milioane euro), de la 532 milioane de coroane în intervalul similar al anului fiscal precedent.
H&M avea 56 de magazine în România la finele lunii februarie, număr neschimbat raportat la finele anului fiscal 2017.
Global, retailerul suedez a raportat vânzări în scădere cu 1%, de la 54,37 miliarde de coroane la 53,55 miliarde de coroane (5,25 miliarde euro), pe fondul vremii neobișnuit de reci de la începutul anului, care a afectat vânzările de îmbrăcăminte de primăvară.
CITEȘTE ȘI Chicco România schimbă strategia de business și începe să își mute toate magazinele în mall-uriProfitul grupului s-a redus cu 44%, până la 1,37 miliarde de coroane (134 milioane euro), afectat inclusiv de creșterea stocului de îmbrăcăminte nevândută.
Acțiunile H&M s-au depreciat cu 6,7% după publicarea rezultatelor financiare, în pofida faptului că retailerul și-a reiterat prognoza privind creșterea vânzărilor cu peste 25% în anul fiscal 2018.
Estimările legate de profitul anual sunt însă în continuare modeste, H&M preconizând că va obține un rezultat “oarecum mai bun” decât cel din 2017.
Rețeaua globală de magazine H&M ar putea crește la circa 4.960 de magazine până la finele anului, de la 4.743 de magazine luna trecută.