Retailerul francez Carrefour, operatorul celui mai mare lanț de hipermarketuri din Europa și al doilea mare jucător de profil la nivel global, a obținut vânzări de peste 1 miliard de euro în România în prima jumătate a anului, în creștere cu 3,6% față de anul trecut.
Vânzările grupului pe piața locală au urcat la 1,05 miliarde de euro (TVA inclus), de la 993 milioane de euro în primul semestru din 2018. La un curs de schimb constant, avansul procentual a fost de 5,8%.
România s-a menținut în fața Poloniei în funcție de valoarea vânzărilor la jumătatea anului, în pofida unei dinamici de creștere mai alerte pe piața poloneză, unde vânzările s-au majorat cu 4,4%, până la aproximativ 1,3 miliarde de euro. România a devansat Polonia pentru prima oară anul trecut, devenind a cincea mare piață europeană pentru Carrefour.
CITEȘTE ȘI Grupul Metro nu îl vrea pe miliardarul ceh Daniel Kretinsky, care a cumpărat Compari.ro și posturi de radio în RomâniaCarrefour operează o rețea de 862 de magazine pe piața poloneză, de peste două ori mai extinsă comparativ cu 362 de magazine în România.
În trimestrul al doilea, retailerul francez a raportat vânzări de 549 milioane de euro pe piața românească, în creștere cu 3,8% (+8,3% la un curs constant) comparativ cu perioada similară din 2018. În Polonia, vânzările au avansat cu 5,7%, până la 534 milioane de euro.
La nivel global, vânzările Carrefour au crescut cu 3,5% în primul semestru, până la 38,8 miliarde de euro. Grupul francez grupul opera o rețea de 11.969 de magazine la finele lunii iunie, din care 1.178 hipermarketuri.