Vânzările Carrefour în România au avansat cu 10,6% în primul trimestru, la curs valutar constant, și cu 7,7% în termeni comparabili, la 486 milioane de euro, susținute de volumul mai mare, dar la nivelul grupului vânzările au fost afectate de piețele mai puțin dinamice din Europa, de scăderea prețurilor alimentelor în Brazilia și de concurența mare de pe principalele piețe ale retailerului francez.
La curs valutar real, vânzările Carrefour în România, care includ TVA, au avansat cu 7,4%, potrivit datelor publicate de grup.
Grupul Carrefour a consemnat în primul trimestru vânzări în valoare de 20,8 miliarde de euro, în creștere cu 2,6% la curs valutar constant și cu 0,4% în termeni comparabili. Luând în considerare un impact negativ al cursului valutar de -5%, provocat în mare parte de deprecierea realului brazilian, vânzările grupului au scăzut cu 2,4%, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Proprietarul grupului german Tengelmann, unul dintre cele mai mari din lume, care a facilitat intrarea Lidl în România, a fost dat dispărutÎn Europa, vânzările au crescut cu 2,8% la curs valutar constant și cu 0,8% în termeni comparabili, cu diferențe mari între țări, care reflectă dinamica diferită de pe piețe.
În Franța, vânzările Carrefour au avansat cu 0,9%, dar au scăzut cu 0,1% în termeni comparabili, pe fondul concurenței intense.
În ianuarie, grupul a anunțat un plan amplu de reorganizare, care include reducerea numărului de angajați și posibila închidere a unor magazine, pentru îmbunătățirea performanțelor.
La sfârșitul anului 2017, Carrefour avea în România 323 de unități, între care 33 de hipermarketuri, 237 de supermarketuri și 53 de magazine de proximitate.