Vânzările realizate de Amazon în cadrul evenimentului anual de marketing Prime Day au crescut în SUA cu 8,7% față de anul trecut, la 5,6 miliarde de dolari, chiar dacă problemele din lanțul de aprovizionare și cererea ridicată au limitat nivelul discounturilor pentru produsele populare, precum electronicele, transmite Reuters.
Vânzările online totale ale tuturor retailerilor din Statele Unite au urcat cu 8,7%, la 5,6 miliarde de dolari, potrivit datelor indicelui pentru economie digitală publicat marți de Adobe, care nu a oferit și date defalcate, scrie News.ro.
Amazon.com utilizează tranzacțiile Prime Day pentru a mări numărul de abonați în cadrul programului. În acest an, evenimentul a coincis cu ridicarea restricșiilor pentru Covid-19 în multe țări, precum și cu concurența mai mare din partea altor retaileri, cum ar fi Target, care vor să imite succesul din trecut al Amazon.
Luni, vânzările online ale retailerilor mari au crescut cu 28% la ediția din acest an. În 2018, vânzările au urcat cu 54%, iar în 2019 cu 64%, potrivit Adobe.
Analiștii estimează că vânzările totale de Prime Day al Amazon vor varia între 9,5 și 12 miliarde de dolari, ceea ce ar fi un record pentru eveniment.
Cele mai mari discounturi au fost pentru jucării, aparatură electrocasnică și electronice, oferite de Amazon și alte branduri, în prima zi a evenimentului Prime din acest an, dar și pentru aceste produse reducerile au fost mici, de 12%, 5,2% respectiv de 3%, potrivit Adobe. Discounturile Prime au expirat marți la miezul nopții.
Potrivit Reuters, pe site-ul Amazon din SUA boxele JBL GO 2 au beneficiat de un discount de 6%, comparativ cu 20%-32% în Germania, Italia, Spania și Franța.
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Instanța a anulat decizia ASF de retragere a autorizației fostului șef Euroins, sancționat pentru că ar fi supraestimat fondurile proprii cu 50 milioane lei, sumă inclusă fără documente justificativeLa categoria jucării, prețul setului Lego Duplo Disney Princess Frozen, care nu a fost deloc redus în Prime Day 2020, în afară de o mică reducere de 10% în Franța, a fost redus luni cu 20% în Statele Unite, comparativ cu 22% în Marea Britanie, 28% în Italia și 26% în Spania, a arătat o analiză Reuters a datelor compilate de instrumentul de stabilire a prețurilor Keepa.
Produsele proprii ale Amazon au înregistrat reduceri semnificative ale prețurilor la nivel global, în conformitate cu anii precedenți, retailerul folosind Prime Day pentru a-și promova propriile mărci.
Prețul boxei Amazon Echo Dot 3rd Generation a fost redus cu 50% în Statele Unite și Marea Britanie, comparativ cu 60% în toată Europa, în concordanță cu nivelurile de reducere din 2019 și 2020.