Carpathian Springs, producătorul Aqua Carpatica, s-a extins în Marea Britanie, marca românească de apă minerală fiind disponibilă din această lună în 500 de magazine WHSmith la nivel național. Fondat în urmă cu 226 de ani, WHSmith este cel mai vechi lanț de magazine din lume și printre cele mai mari din Marea Britanie.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Retailerul britanic deține o rețea de 1.400 de magazine, având circa 14.000 de angajați la nivel internațional.
Aqua Carpatica, brand creat de antreprenorul elvețian de origine greacă Jean Valvis, este prezent pe rafturile magazinelor WHSmith cu apa minerală carbogazoasă (0,5l), apa minerală plată (0,5l) și Aqua Carpatica Kids (0,25l).
CITEȘTE ȘI FOTO Retailerul CCC, grup fondat de “Regele Pantofilor” din Polonia, a adus-o în România pe cea care a extins H&M în Europa Centrală și de EstReprezentanții companiei românești au transmis atunci că nu au existat taxe de listare, ci o lungă negociere în care conducerea Tesco a acceptat produsul, suma de 3,5 milioane lire fiind bugetul de marketing al brand-ului, cu sponsorizarea unor evenimente de sănătate și fitness, inițiative ale părinților și sprijin acordat organizațiilor de caritate pentru copii.
Marca românească a intrat pe piața britanică în 2015, fiind comercializată în prezent în circa 1.300 de magazine Tesco, Ocado, Whole Foods Market și WHSmith, precum și în centrul comercial Harrods.
Cu aproximativ 200 de angajați, Carpathian Springs, companie înființată în urmă cu 18 ani, a încheiat anul 2017 cu vânzări de 186 milioane de lei, în creștere cu circa 21% de la 154 milioane de lei în anul precedent. Profitul net a scăzut însă cu aproape 15%, de la 42 milioane de lei la 35,8 milioane de lei.
Pe lângă Marea Britanie, compania exportă marca Aqua Carpatica în Japonia, China, toate țările Golfului (Emiratele Arabe Unite, Qatar, Kuweit, Bahrain, Arabia Saudită, Oman), Rusia, Republica Moldova, Germania, Ungaria, Spania, Australia și Finlanda.