Unilever va continua să majoreze prețurile produselor sale

Unilever va continua să majoreze prețurile produselor sale
scris 10 feb 2023

Unilever va continua să majoreze prețurile detergenților, săpunurilor și alimentelor sale ambalate, pentru a compensa creșterea costurilor și va încetini aceste creșteri în a doua jumătate a anului 2023, transmite CNBC.

Compania cu sediul la Londra, care fabrică produse precum detergentul lichid pentru vase Fairy, săpunurile Dove, înghețata Marmite și Ben & Jerry's, se așteaptă ca inflația costurilor să continue în 2023, prognozând o inflație materială netă în prima jumătate a anului de aproximativ 1,5 miliarde. euro (1,6 miliarde de dolari), scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Unele companii europene ar putea inversa majorările de prețuri introduse anul trecut CITEȘTE ȘI Unele companii europene ar putea inversa majorările de prețuri introduse anul trecut

Industria mărfurilor ambalate a crescut prețurile în ultimul an pentru a face față costurilor crescânde pentru orice, de la cacao și ulei de floarea soarelui până la grâu.

Industria avea deja probleme din cauza blocării lanțului de aprovizionare din era Covid și cu cheltuielile cu materiile prime, atunci când Rusia a invadat Ucraina, crescând și mai mult prețurile energiei și altor mărfuri.

Directorul general Alan Jope a declarat că 2022 a fost un ”an bun”, cu cea mai rapidă creștere din mai bine de un deceniu și o performanță puternică a mărcilor sale mari.

Cu privire la creșterile de preț în 2023, el a spus: ”Suntem foarte conștienți că consumatorul este strâns și, pentru a rămâne competitivi, dorim să minimizăm valoarea prețurilor. Aș caracteriza situația în care ne aflăm acum ca fiind trecută de nivelul maxim al inflației, dar nu la prețuri de vârf... vor exista încă câteva creșteri modeste de prețuri noi.”

Dar el a adăugat că compania nu a avut vizibilitate clară în a doua jumătate a anului.

”Când vine vorba de acoperirea inflației pe care am văzut-o, în prezent acoperim cu prețurile doar aproximativ 75% din inflația totală. Trebuie să depășească 100% pentru a ne repara marja brută”, a declarat șeful financiar Graeme Pitkethly.

Vânzările de bază ale Unilever au crescut cu 9,2% în trimestrul al patrulea, depășind estimarea analiștilor furnizată de companie, privind o creștere de 8,2%.

Marja operațională de bază a scăzut cu 2,3 puncte procentuale, la 16,1%, și este de așteptat să rămână la aproximativ 16% în prima jumătate a anului.

viewscnt
Afla mai multe despre
unilever
preturi