Gigantul anglo-olandez din industria bunurilor de larg consum Unilever, cu afaceri și în România, al doilea mare jucător din industria alimentară pe piața mondială, după Nestle, va elimina cuvântul „normal” de pe toate ambalajele și din toate campaniile publicitare ale produselor de frumusețe și îngrijire personală.
Compania a decis să recurgă la acest demers după ce a constatat că folosirea termenului „normal” pentru a descrie părul sau pielea face ca majoritatea oamenilor să se simtă excluși.
„Știm că eliminarea conceptului de normal nu va rezolva imediat problema, dar este un pas important înainte”, spune Sunny Jain, Președinte Beauty & Personal Care Unilever.
Alături de eliminarea cuvântului „normal”, Unilever se angajează să nu editeze în mod digital forma corpului, dimensiunea, proporția sau culoarea pielii persoanelor care apar în campaniile publicitare ale produselor sale și să crească numărul de reclame care prezintă persoane din diferite grupuri care sunt subreprezentate.
Unilever are operațiuni în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări. În regiunea din sud-centru, grupul desfășoară operațiuni pe piețele produselor alimentare, de îngrijire personală și de îngrijire a locuinței prin Unilever South Central Europe și Unilever România.
Unilever South Central Europe, cu sediul în București, coordonează operațiunile de marketing și vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever România coordonează operațiunile de pe platforma industrială de la Ploiești.