Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Żabka Polska preia DRIM Daniel Distribuție FMCG S.R.L. și RetailCo.
În același timp, Radu Trandafir, Marcela Trandafir și Ioana Ionițescu - acționari anteriori la DRIM - și Żabka Polska sp. z o.o. vor înființa o nouă companie, RetailCo, prin intermediul căreia vor desfășura activități pe piața bunurilor de larg consum.
Retailerul polonez pregătește deschiderea primelor magazine alimentare în România, ținta pentru anul acesta fiind deschiderea unui număr de 200 de spații.
Magazinele vor funcționa, în primă fază, în zonele urbane. Totodată, în paralel cu dezvoltarea magazinelor Froo, compania ia în considerare să aducă pe piața locală și conceptul de magazine autonome Nano.
Primul magazin Zabka Nano a fost deschis in 2021, iar în prezent retailerul deține peste 50 de astfel de locații. Magazinele funcționează în clădiri de birouri, cluburi sportive, dar și în incinta unor retaileri precum Decathlon sau Leroy Merlin.
Aceasta este prima investiție majoră a lanțului în afara Poloniei.
Recent, compania poloneză, parte a CVC Capital Partners, și-a propus să devină cel mai mare operator din lume, devansând Amazon.
CITEȘTE ȘI Ciolacu vorbește de deduceri la impozitul pe venit pentru asigurări private de sănătate și învățământ. În 2026, când vom intra în OCDE, vor veni și marile companii de asigurăriCu peste 10.000 de magazine, livrări la domiciliu, soluții digitale și peste 3 milioane de clienți serviți zilnic, Grupul Żabka, având mai mult de 10.000 de angajați, este unul dintre liderii retailului de proximitate modern din Europa.
CVC Capital Partners este una dintre cele mai importante firme de private equity. CVC, înființată în anii 1980 de un grup de capitaliști de risc, printre care Steven Koltes, Donald Mackenzie și Rolly van Rappard, este deținută majoritar de angajații săi. In portofoliul companiei se regăsesc branduri ca Panzani, Douglas, Alvogen, Lipton, multe prezente și în România.
DRIM Daniel Distribuție FMCG este o afacere de familie, având una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor de tipul FMCG de pe piața locală, cu circa 800 de angajați și aprovizionând circa 12 000 de magazine comerciale tradiționale în 13 țări.
Grupul Żabka a fost înființat la începutul anului 2021. Este compus din trei unități principale de business: Żabka Polska, Żabka Digital și Żabka Future. Żabka Polska se concentrează asupra activității de retail și este responsabilă în principal de aspectele operaționale și comerciale ale activității Grupului, inclusiv gestionarea și dezvoltarea rețelei moderne de unități staționare de tipul modern convenience și de rețeaua logistică națională a Grupului
Żabka Future are ca scop crearea de noi afaceri, care sprijină dezvoltarea grupului.
Żabka Digital răspunde de accelerarea construirii celui mai modern ecosistem convenience digital și găsirea sinergiei dintre afacerile digitale deja mature din portofoliul nostru grație tehnologiei.
CITEȘTE ȘI Instagram câștigă mai mulți bani din reclame decât YouTubeZabka a fost achiziționat atunci de mai multe fonduri din portofoliul CVC Partners de la Mid Europa Partners, proprietarul lanțului de magazine Profi și al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, în schimbul unei sume estimate la circa 1 miliard de euro.
Tranzacția a fost cea mai mare din istoria retailului alimentar polonez și cel mai important exit al unui fond de private equity de pe piața din Polonia. Potrivit presei poloneze, Mid Europa a devenit proprietarul Zebka în 2011, în urma unei investiții de 400 milioane euro.
Comparativ cu țările din estul Europei, România se situează pe locul al 5-lea în termeni de creștere valorică (+18,3%) în ultimele 12 luni, fiind întrecută de Ungaria, cu o creștere de +22,8%, Kazahstan (+22,7%), Serbia (+19,5%) și Bulgaria (+19,3%).