Grupul francez Lactalis închide fabricile din Floreni și Vatra Dornei ale Dorna Lactate, prima sa achiziție pe piața românească, efectuată în 2008, angajații urmând să fie concediați. Decizia este argumentată de francezi prin faptul că au epuizat toate încercările de eficientizare a activității în cele două fabrici, luând în considerare și noua realitate economică, care determină Lactalis să fie mai atent la operativitatea business-ului din România și să adapteze planurile coerent, pentru a rămâne competitivi în industrie.
În cadrul Dorna Lactate lucrează circa 400 de angajați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Brandul LaDorna, lansat în 1998, va rămâne pe piață, portofoliul de lactate LaDorna urmând să fie produs în celelalte fabrici românești ale grupului. Astfel, producția pentru portofoliul brandului LaDorna va fi împărțită între fabrica Albalact din Oiejdea, județul Alba, și fabrica Covalact din Sfântu Gheorghe, județul Covasna.
Angajații afectați de măsura concedierii colective vor primi compensații salariale. Francezii susțin că angajații afectați de măsura de concediere colectivă în fabricile Floreni și Vatra Dornei vor primi tot sprijinul în a-și găsi un alt loc de muncă, fie în cadrul celorlalte societăți aparținând Grupului Lactalis în România, fie în alte companii.
CITEȘTE ȘI ENGIE România lansează noi oferte comercialeO parte dintre angajați vor primi oferte pentru locurile de muncă disponibile în cadrul celorlalte companii românești din grup. Lactalis susține și că va oferi salariaților disponibilizați consiliere privind protecția socială a șomerilor și reintegrarea lor profesională și suport specializat în orientarea lor către acele companii și posturi vacante existente la nivel local. În plus, salariații vor beneficia și de instruire pentru căutarea unui nou loc de muncă, iar compania îi va recomanda companiilor de recrutare cu care colaborează, este o altă promisiune.
CITEȘTE ȘI Noul plan Penny Market pentru România: 600 de magazine până în 2029Întregul proces se va încheia la sfârșitul lunii august 2020.
Cu o tradiție de aproape 90 de ani, grupul francez Lactalis este cea mai mare companie de lactate din lume, având activități operaționale în 83 de țări de pe toate continentele. Din anul 2008, Lactalis a devenit și unul dintre cei mai importanți jucători pe piața din România.
Grupul Lactalis deține în România companiile Albalact, Covalact, Dorna Lactate, Rarăul, Lactate Harghita, Lactalis România, Parmalat România și Lactalis Logistic și reunește peste 2.300 de angajați, 7 branduri românești (LaDorna, Albalact, Covalact, Zuzu, Fulga, Rarăul, Poiana Florilor) - inclusiv mărci regionale (precum Friss, comercializat în județele Harghita și Covasna) - și branduri internaționale (President, Galbani, Santal).
Activitățile de producție ale companiilor se desfășoară astăzi în 7 fabrici, dintre care cele mai mari sunt fabrica Albalact din Oiejdea, județul Alba, Covalact din Sf. Gheorghe, județul Covasna și Rarăul din Câmpulung Moldovenesc, județul Suceava. Companiile românești din Grupul Lactalis vând peste 200.000 de tone de produse finite în fiecare an și, cumulat, au o cifră de afaceri de aproape 250 de milioane de euro (produse lactate și sucuri).
Dorna Lactate, care deține brandul LaDorna, a fost prima achiziție a Lactalis pe piața românească, în anul 2008, cumpărând-o atunci de la omul de afaceri Jean Valvis.
Lactalis a renunțat la brandul LaDORNA doar în cazul brânzei telemea, aceasta fiind rebranduită în Président.
În 2016, Lactalis a achiziționat și producătorul român Albalact, liderul pieței, fiind cea mai importantă tranzacție de pe piața lactatelor. Printre planurile francezilor, după preluarea companiei de la Raul Ciurtin, se numără creșterea prezenței pe piața românească de brânzeturi.
Ulterior, grupul francez Lactalis a cumpărat producătorul român de lactate Covalact, precum și brandul Lactate Harghita. Tranzacția a fost permisă de Consiliul Concurenței după ce marca de unt „La Dorna” a fost licențiată de Lactalis, pentru o anumită perioadă, către un terț, simultan cu schimbarea mărcii („re-branding”), condiția fiind ca ulterior să revină în portofoliul grupului, care însă va trebui să se abțină de la folosirea acesteia pentru o altă perioadă, suficientă ca terțul să poată beneficia de creșterea cotei sale de piață.