Comisia Europeană a deschis miercuri o investigație referitoare la practicile de licențiere și distribuție ale companiilor Nike, Universal Studios și Sanrio, pentru a vedea dacă acestea blochează ilegal vânzările online ale produselor lor în spațiul comunitar, transmite Reuters.
Investigația se adaugă altor anchete legate de practicile comerciale a mii de companii din Europa, scrie News.ro.
”Comisia investighează dacă Nike, Sanrio și Universal Studios restricționează vânzările transfrontaliere și online ale produselor lor comerciale. Vom analiza dacă practicile de licențiere și distribuție ale celor trei companii ar putea bloca accesul consumatorilor la o posibilitate mai mare de alegere și la tranzacții mai bune pe piața unică”, afirmă comisarul pentru concurență Margrethe Vestager într-un comunicat.
CITEȘTE ȘI După ce i-a servit cu șampanie și caviar, germanul Schröder, care le-a dat rușilor caviar în diplomat, încearcă iar să ia banii investitorilor BVB pentru a cumpăra ferme în GermaniaProdusele comerciale sunt haine, încălțăminte, accesorii pentru telefoane, genți sau jucării pe care sunt inscripționate imagini sau texte, în timpul procesului de fabricație. Obiectivul este creșterea atractivității produselor pentru consumatori, deseori copii sau adolescenți.
Producătorii cu licență pot folosi astfel de imagini sau texte doar dacă au semnat acorduri de licențiere cu deținătorul drepturilor de proprietate intelectuală.
Nike, Sanrio și Universal Studios acordă licențe pentru unele dintre cele mai cunoscute branduri. Între aceste branduri, Nike acordă licențe pentru produsele comerciale ale Futbol Club Barcelona, Sanrio pentru Hello Kitty, iar Universal Studios pentru Minions și Despicable Me.