Temu va trebui să respecte cele mai stricte norme în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale în termen de patru luni de la notificarea sa, respectiv sfârșitul lunii septembrie 2024, după ce Comisia Europeană a desemnat-o în mod oficial drept platformă online foarte mare (VLOP).
Potrivit unui comunicat al Executivului comunitar, desemnarea Temu drept VLOP s-a făcut de asemenea în baza Actului legislativ privind serviciile digitale (DSA), scrie Agerpres.
Temu este o piață online cu o medie de peste 45 de milioane de utilizatori lunar în Uniunea Europeană. Acest număr de utilizator, pe care Temu l-a comunicat Comisiei, depășește pragul DSA pentru desemnarea ca VLOP.
În urma desemnării ca VLOP, Temu va trebui să respecte cele mai stricte norme în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale, cum ar fi: obligația de a evalua și de a atenua în mod corespunzător orice riscuri sistemice care decurg din serviciile lor, inclusiv listarea și vânzarea de mărfuri contrafăcute, de produse nesigure sau ilegale și de articole care încalcă drepturile de proprietate intelectuală.
Mai precis, aceste obligații suplimentare includ o supraveghere mai diligentă a produselor ilegale. Temu trebuie să analizeze cu atenție riscurile sistemice specifice în ceea ce privește diseminarea conținutului și a produselor ilegale, precum și riscurile generate de proiectarea sau funcționarea serviciului său și a sistemelor sale conexe. Rapoartele de evaluare a riscurilor vor trebui să fie transmise Comisiei la 4 luni de la notificarea desemnării oficiale și, ulterior, la un an.
Temu trebuie să pună în aplicare măsuri de atenuare a riscurilor, cum ar fi listarea și vânzarea de mărfuri contrafăcute, produse nesigure și articole care încalcă drepturile de proprietate intelectuală. Aceste măsuri pot include adaptarea condițiilor de utilizare, îmbunătățirea proiectării interfeței pentru utilizatori pentru o mai bună raportare și detectare a listărilor suspecte, îmbunătățirea proceselor de moderare pentru a elimina rapid articolele ilegale și rafinarea algoritmilor săi pentru a preveni promovarea și vânzarea de bunuri interzise.
Temu trebuie să își consolideze procesele interne, resursele, testarea, documentarea și supravegherea oricăreia dintre activitățile legate de detectarea riscurilor sistemice.
În plus, sunt necesare măsuri sporite de protecție a consumatorilor. Rapoartele anuale de evaluare a riscurilor întocmite de Temu trebuie să evalueze în mod specific orice efecte adverse potențiale asupra sănătății și siguranței consumatorilor, cu accent pe bunăstarea fizică și mentală a utilizatorilor minori.
Temu trebuie să își structureze platforma, inclusiv interfețele pentru utilizatori, algoritmii de recomandare și condițiile de utilizare, pentru a atenua și a preveni riscurile la adresa siguranței și bunăstării consumatorilor. Trebuie puse în aplicare măsuri pentru a proteja consumatorii împotriva achiziționării de bunuri nesigure sau ilegale, cu un accent deosebit pe prevenirea vânzării și distribuției de produse care ar putea fi dăunătoare pentru minori. Aceasta include încorporarea unor sisteme solide de asigurare a vârstei pentru a restricționa achiziționarea de articole restricționate în funcție de vârstă.
Comisia solicită Temu mai multă transparență și responsabilitate. Temu trebuie să se asigure că evaluările sale de risc și respectarea tuturor obligațiilor prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale sunt auditate în fiecare an pe plan extern și independent.Temu trebuie să publice repertorii ale tuturor anunțurilor publicitare deservite pe interfața sa și va trebui să ofere acces la datele publice cercetătorilor, inclusiv cercetătorilor agreați desemnați de coordonatorii serviciilor digitale.
În plus, Temu trebuie să respecte cerințele de transparență, inclusiv publicarea, o dată la șase luni, a rapoartelor de transparență privind deciziile de moderare a conținutului și gestionarea riscurilor, pe lângă rapoartele privind riscurile sistemice și rezultatele auditului o dată pe an și va trebuie să desemneze o funcție de conformitate și să facă obiectul unui audit extern independent în fiecare an.
Începând cu 17 februarie 2024, toate platformele online, inclusiv Temu, trebuie să respecte deja obligațiile generale prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale. Aceste dispoziții generale includ obligațiile piețelor online de a asigura trasabilitatea comercianților pe platformele lor, de a concepe interfața într-un mod care să faciliteze respectarea de către comercianți a obligațiilor legale care le revin în temeiul legislației UE și de a informa consumatorii cu privire la achiziționarea unui produs ilegal, din momentul în care iau cunoștință de ilegalitatea produsului.
Potrivit CE, din 17 februarie 2024, Actul legislativ privind serviciile digitale impune, de asemenea, tuturor platformelor online, inclusiv piețelor: să ofere mecanisme ușor de utilizat pentru a permite utilizatorilor sau entităților să notifice conținutul ilegal, să acorde prioritate tratării notificărilor transmise de așa-numiții „notificatori de încredere” și să furnizeze utilizatorilor expuneri de motive atunci când conținutul lor este restricționat sau eliminat.
CITEȘTE ȘI Wizz Air vine cu o nouă ofertă. Anterior a lansat ca premiu zboruri "pentru o viață întreagă". Amintiri de la prima cursă - CEO-ul a dormit prea multÎn plus, ele trebuie să pună la dispoziție a unui sistem intern de soluționare a plângerilor pentru ca utilizatorii să conteste deciziile de moderare a conținutului, să își reproiecteze sistemele pentru a asigura un nivel ridicat de confidențialitate, securitate și siguranță a minorilor, să se asigure că interfețele lor nu sunt proiectate într-un mod care induce în eroare sau manipulează utilizatorii și să eticheteze în mod clar publicitatea pe interfețele lor.
De asemenea, platformele online trebuie să înceteze prezentarea de materiale publicitare specifice bazate pe crearea de profiluri ale datelor sensibile (cum ar fi originea etnică, opiniile politice sau orientarea sexuală) sau să vizeze minorii, să aibă termeni și condiții clare și să acționeze în mod diligent, obiectiv și proporțional atunci când le aplică și să publice o dată pe an rapoarte privind transparența cu privire la procesele lor de moderare a conținutului.
În urma desemnării sale ca VLOP, Comisia va avea competența de a supraveghea respectarea de către Temu a Regulamentului privind serviciile digitale, în cooperare cu coordonatorul irlandez al serviciilor digitale.
Serviciile Comisiei vor monitoriza cu atenție aplicarea normelor și obligațiilor prevăzute de Actul legislativ privind serviciile digitale de către platformă, în special în ceea ce privește măsurile de garantare a protecției consumatorilor și de combatere a diseminării produselor ilegale. Serviciile Comisiei sunt pregătite să colaboreze îndeaproape cu Temu pentru a se asigura că acestea sunt abordate în mod corespunzător.