Grupurile de supermarketuri din Franța ar putea cere producătorilor de produse alimentare reduceri de prețuri între 2% și 5% în cadrul următoarelor negocieri, a declarat în Parlament Thierry Cotillard, președintele retailerului Les Mousquetaires, transmite Reuters.
Retailerii francezi au criticat furnizorii de bunuri de consum, inclusiv Unilever și Nestle, pentru majorările de prețuri, susținând că nu sunt justificate. De asemenea, Guvernul pune presiune pe producătorii de bunuri de consum să reducă prețurile, scrie Agerpres.
Costurile mai scăzute cu materiile prime și energia fac ca fabricarea de produse alimentare și alte bunuri de consum să fie mai puțin costisitoare, susține Cotillard, iar prețurile convenite în cadrul negocierilor ar trebui să reflecte asta.
"Ar trebui probabil să putem cere marilor grupuri (de bunuri de consum) să reducă prețurile cu 2% - 5%", a declarat Cotillard, adăugând că divizia din Portugalia a reușit să negocieze prețuri mai scăzute cu furnizorii de bunuri de consum deoarece negocierile privind prețurile nu sunt limitate la o fereastră anuală.
Les Mousquetaires operează în Portugalia sub brandul Os Mosqueteiros.
"Solicitarea noastră este să putem negocia tot anul, așa cum se întâmplă în Portugalia și Spania", a explicat președintele retailerului Les Mousquetaires.
Franța, care are reglementări ce prevăd o fereastră anuală pentru negocierea prețurilor - de la 1 decembrie la 1 martie - ia în considerare modificarea legislației.
"Vă cerem, în cadrul relațiilor pe care le aveți cu furnizorii de bunuri de consum, să aveți încredere în noi și să ne lăsați să negociem", a afirmat directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard.
La discuțiile din Parlament au fost prezenți și șefii de la Systeme U (Dominique Schelcher) și E Leclerc (Philippe Michaud).
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Guvernul a redactat hotărărea de majorare a salariului minim la 3.300 de lei începând cu 1 octombrieDupă dezbaterea cu retailerii, a fost rândul reprezentanților industriei alimentare, care au argumentat că rămân ridicate costurile de producție și producătorii au absorbit o parte semnificativă din șocurile inflaționiste.
Miloud Benaouda, membru al Board-ului grupului de lobby ANIA, le-a spus parlamentarilor că toate campaniile menite să facă de rușine în mod public companii ca Nestle și Unilever pentru fenomenul "shrinkflation" (shrink - micșorare și inflation - inflație) nu au fost de ajutor și ar putea determina multinaționalele să nu investească în Franța.
Directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, care conduce și FDC - grupul de lobby al vânzărilor cu amănuntul - a spus în mod repetat că furnizorii de bunuri de larg consum nu cooperează în cadrul eforturilor de reducere a prețurilor pentru mii de produse de bază, în pofida scăderii costurilor cu materiile prime.
El este susținut de ministrul francez de Finanțe, Bruno Le Maire, care s-a întâlnit cu 75 de mari retaileri și grupuri ale consumatorilor și a cerut reducerea prețurilor. După o nouă rundă de discuții în august, oficialul francez a anunțat că Unilever, Nestle și PepsiCo se află printre firmele care nu se conformează solicitărilor privind prețurile. Ministrul francez al Finanțelor a amenințat că vor fi impuse sancțiuni financiare dacă firmele nu își respectă promisiunile.
Franța, ca și alte țări din Europa, încearcă de luni de zile să reducă dificultățile cu care se confruntă consumatorii din cauza sporirii costurilor de trai, solicitând marilor companii să înghețe sau să reducă prețurile la alimente și transporturi - cu rezultate mixte până acum.