Lanțul de magazine american Macy’s a anunțat că va închide 11 unități, în contextul unor afaceri în declin pe fondul concurenței retailerilor care fac livrări la domiciliu, precum Amazon.
În plin „boom” pentru economia americană, care a atins rate de creștere dorite de autorități după revenirea post-criză, există paradoxul că la unele companii din sectorul consumului apar dificultăți majore. Competiția marilor retaileri online afectează o serie de lanțuri care desfac produse în sistemul clasic, precum Macy’s.
Compania, care operează una din mărcile cele mai cunoscute din comerțul american, a anunțat că va închide 11 magazine, cu 7 unități mai mult decât comunicase în 2016, scrie Zero Hedge. În total, Macy’s va concedia 5.000 de angajați, sumă reprezentând peste 3% din totalul salariaților companiei. Sunt măsuri luate în contextul anticipării unui declin al vânzărilor de 2,4-2,7% în anul fiscal care se încheie în decembrie.
CITEȘTE ȘI Amazon a început angajările pentru centrul din Globalworth Campus, complex de birouri dezvoltat în Pipera de PapalekasImpasul companiei este un rezultat al competiției acerbe din partea retailerilor online precum Amazon, companie care a reușit să-și majoreze de peste 10 ori cifra de afaceri fațăă de precedentul vârf al economiei americane din anul 2007.
Macy’s, alături de Sears, este unul dintre cele mai afectate lanțuri de magazine, însă lucrurile nu stau așa pentru întregul sector. Spre exemplu, JC Penney a raportat chiar la începutul lui 2018 o majorare anualizată de 3,4% a veniturilor.
Concedierile de la Macy’s sunt o reflectare a unei unui sector în suferință care se repliază. Un reportaj Bloomberg de vara trecută punea în evidența că problemele retailerilor se răsfrâng asupra marilor operatori de mall-uri. Multe dintre aceste companii aleg să-și reconfigureze spațiile pentru a găzdui mai multe cafenele, săli de sport și spații de joacă pentru copii pentrz a înlocui clasicele magazine, tot mai puțin frecventate de clienții care-și fac achizițiile online.