Aproape trei sferturi (71%) dintre românii din mediul urban intențiionează să cumpere produse de Black Friday în acest an, iar 44% dintre aceștia au în plan să plătească online achizițiile făcute, potrivit unui studiu efectuat de platforma online iVox, la solicitarea companiei clujene Blugento, specializată în furnizarea de soluții de e-commerce.
Conform studiului, 87% dintre români spun că nu s-au aflat niciodată în situația de a returna produsele cumpărate de Black Friday. 43% dintre respondenți nu și-au stabilit o listă de produse pe care vor să le cumpere anul acesta de Black Friday și vor decide după ce vor analiza ofertele magazinelor. De altfel, oferta și reducerile practicate cu ocazia acestui eveniment de shopping sunt definitorii și pentru cei care au deja o listă de cumpărături (43% dintre respondenți).
Referitor la bugetul românilor pentru achizițiile de Black Friday, 29% au pus de-o parte între 200 și 500 de lei, 25% între 500 și 1.000 de lei, 13% între 1.000 și 1.500 de lei, iar 9% între 1.500 și 3.000 de lei, mai arată datele studiului.
CITEȘTE ȘI eMAG vinde de Black Friday bilete la evenimente și vouchere de călătorie Tarom. Nu lipsesc, din nou, mașinile și aurulRezultatele studiului relevă o deschidere mai mare a românilor față de plățile online, în măsura în care numărul celor care vor să achite produsele comandate online, prin card bancar, a crescut semnificativ în ultimii ani.
De asemenea, încrederea românilor în această modalitate de plată este mai mare comparativ cu anii precedenți, aproape 60% dintre respondenți menționând că au încredere mai mare în plata online cu cardul în prezent, decât acum un an.
„Tot mai mulți români înțeleg avantajele plăților online cu cardul. De aceea nivelul de încredere în această modalitate de plată a crescut în ultima perioadă. Este o tendință ce se va amplifica, sprijinită și de campaniile de susținere a plăților online ale marilor magazine din comerțul electronic și de procesatorii de plăți. Chiar și așa, analizând întreaga industrie locală de ecommerce, aproximativ 50% dintre magazinele online nu au încă integrat un modul de plăți online care să le permită clienților acestora să achite comezile prin Internet, cu cardul”, spune Sandu Băbășan, CEO Blugento.
Printre beneficiile apreciate de românii care fac plăți online cu cardul sunt: rapiditatea tranzacției online (31%), confortul plăților în sine (29%) și ușurința în folosirea sistemului de plăți (18%).
Aproape 80% dintre românii din mediul urban sunt familiarizați cu plățile online, ei folosind pentru achiziția produselor comandate pe Internet, cel puțin o dată această modalitate de plată.