Magazinele mari alocă bugete lunare „nelimitate” în campaniile de marketing online pentru a atinge obiectivele dorite, astfel că dacă startup-urile încep cu bugete de 1.000 de euro pe lună, companiile mari pun la dispoziție bugete ce depășesc pragul de 100.000 de euro, iar piața serviciilor de marketing online va crește puternic în acest an.
"Marketingul digital a devenit în ultimii ani o componentă vitală pentru business-urile cu prezență în online, acesta generând vânzări semnificative, motiv pentru care companiile încep să investească din ce în ce mai mulți bani în campanii de marketing online", arată datele agenției de marketing online Sinaps din Iași, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Numărul de magazine online a crescut spectaculos anul trecut, când practic s-a dublat, de la 7.000 de magazine în 2017, la aproximativ 15.000 în 2018.
În România bugetele variază destul de mult, astfel că cele mai reduse vin, în mod normal, din segmentul firmelor mici, aflate la început, care încă descoperă avantajele marketingului online. De cealaltă parte, sunt companiile mari, care alocă bugete considerabile sau nelimitate pentru a se atinge indicii de performanță stabiliți.
”Multe startup-uri încep prin a investi 1.000 euro/lună în Digital Marketing, iar scalarea se face pe baza rezultatelor obținute și a dezvoltării companiei. Companiile de nivel mediu au bugete de marketing online de 5.000 - 10.000 euro/lună. Business-urile mari investesc constant bugete mai mari de 10.000 euro/lună. O abordare des întâlnită în rândul magazinelor online este punerea la dispoziție a unui «buget nelimitat», cu condiția ca acesta să se încadreze în parametrii optimi ai unui KPI stabilit inițial. Astfel, au fost luni în care s-a depășit pragul de 100.000 euro investiți în campanii de online marketing. Companiile ce țintesc volume mari de vânzări investesc pe măsura așteptărilor. Fără investiții în promovare nu poți menține nivelul ridicat al vânzărilor”, declară George Rășchitor, general manager și cofondator al Sinaps.
Potrivit datelor agenției, la nivel de piață, retailul este sectorul din care vin cei mai mulți clienți pentru serviciile de marketing online, fapt ce influențează puternic evoluția pieței locale.
Ca volum de investiții în campanii de marketing online, la nivelul întregii piețe, cele mai active domenii sunt: Electro-IT&C, Fashion&Beauty, Travel, Home&Deco, Cărți, Cadouri&Flori, Auto&Moto. În cazul Sinaps, cei mai mulți clienți, circa 30% din portofoliu, vin din Fashion&Beauty.
În ceea ce privește preferințele companiilor ce apelează la marketing online, campaniile Pay-Per-Click (PPC) sunt cele mai solicitate, dar există și o tendință de a miza și pe alte componente.
„Promovarea prin campaniile Pay-Per-Click rămâne foarte atractivă pentru business-urile din România. Motivul rămâne același: este un mod rapid de a genera trafic relevant și vânzări, dar, de cele mai multe ori, sunt cereri și de servicii extra, cum ar fi: SEO, Social Media sau E-Mail Marketing. În ultimul timp, clienții noștri au conștientizat faptul că nu doar promovarea performantă este importantă, ci și experiența utilizatorilor, astfel că ne cer din ce în ce mai des ajutorul pentru îmbunătățirea per total a experienței în site-urile lor", spune reprezentantul companiei.
Pentru a avea rezultate mult mai bune, este nevoie de o strategie completă, iar în 2019 acest lucru implică automat o gândire omnichannel, o promovare unitară pe toate rețelele, cu analiza rezultatelor, atât per canal, cât și per total (mix între canale).
"Retailerii care înțeleg acest aspect nu analizează superficial campaniile și își schimbă radical strategia de promovare. Clienții care au înțeles aceste aspecte și își adaptează strategia investind corect în toate zonele observă o creștere și de până la 50-70% a rezultatelor înregistrate în site, aproape o dublare a vânzărilor”, afirmă managerul general Sinaps.
În ceea ce privește distribuția eforturilor, magazinele online nou lansate încearcă să atragă atenția asupra lor, întrucât majoritatea cumpărătorilor români preferă magazinele cunoscute, ce vin cu avantaje precum: prețuri mici, termeni de livrare scurți și politici de retur bine puse la punct. Astfel, retailerii mici încearcă să-și promoveze ofertele, produsele, avantajele oferite de aceștia.
„Retailerii mari, în schimb, se confruntă fix cu opusul: se promovează de mult timp, cu bugete mari și majoritatea publicului targetat este deja familiarizat cu produsele, ofertele și prețurile practicate. Publicul nou este «combustibilul» viitoarelor campanii, iar pentru jucătorii cu vechime din ecommerce-ul românesc targetarea viitorilor clienți este provocarea principală”, subliniază George Rășchitor.
În 2018, cifra de afaceri a agenției a crescut la 1,3 milioane lei, iar obiectivul pentru 2019 este de a atinge o cifră de afaceri de 2,4 milioane lei, însemnând o creștere de aproape 85%.
„În prezent, înregistrăm o creștere de 73% față de aceeași perioadă a anului trecut și investim mult în dezvoltare. Ne-am extins sediul și am crescut echipa la 20 de angajați. Anul trecut am administrat în medie 130 de proiecte pe lună, iar pentru acest an ne propunem să ajungem la o medie de 200 de campanii lunar. Totodată, ne așteptăm și la o majorare a bugetelor gestionate în acest an. Dacă anul trecut am gestionat bugete de aproximativ 3 milioane de euro, anul acesta estimăm că vom depăși pragul de 5 milioane de euro”, conchide George Rășchitor.
Înființată în 2013, Sinaps este un jucător pe piața agențiilor de marketing online din România. În cei 6 ani de activitate, a administrat campanii în marketing online pentru peste 500 de clienți. În portofoliul de clienți al agenției se numără branduri importante precum Lensa, F64, Miele, Zenyth, Antibiotice Iași, Brikston, Zorile Store, Ramada Iași, Kalapod.