90% dintre consumatorii din România au vizitat cel puțin un magazin online de fashion în ultimele 6 luni, iar 65% au și cumpărat cel puțin o dată din magazinele vizitate. Magazinele online sunt accesate pentru motive foarte diferite, nu numai pentru cumpărături, fiind utilizate ca surse de informare în 70% din cazuri, surse de inspirație (40%), dar și pentru a compara prețuri și a găsi produse pe care apoi le cumpără offline (34%).
”Dorința de a vedea și testa produsele și temerea că mărimile nu vor fi cele potrivite sunt principalii factori care îi determină pe consumatori să nu cumpere online”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting, agenție de cercetare de piață. De altfel, nepotrivirea mărimilor produselor este și principala cauză a returnării acestora (78% dintre retururi). 48% dintre cei care au achiziționat articole vestimentare online în ultima jumătate de an au returnat produsele cel puțin o dată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Studiul mai arată că magazinele online se află pe locul al doilea, după mall-uri, ca destinație preferată pentru cumpărăturile de fashion: 54% dintre români obișnuiesc să își cumpere îmbrăcămintea, încălțămintea și accesoriile din mediul online. În general, consumatorii cumpără de câteva ori pe lună (34% dintre ei). Comparativ, în online, ei cumpără doar o dată la câteva luni (31% dintre respondenți). Sumele cheltuite pentru înnoirea garderobei se situează între 101-300 lei pentru mai mult de jumătate dintre români, atât în mediul online cât și în offline.
Promovarea în online atrage un număr mare de cumpărători potențiali. 45% dintre cei care au accesat magazine electronice de fashion au fost atrași de reclame pe Facebook, alți 34% au răspuns la un banner online, iar 30% au accesat o reclamă primită pe email.
Două treimi dintre consumatori utilizează telefonul mobil în magazin, pentru a-i ajuta la cumpărături. Aplicațiile mobile sunt cele mai accesate, în acest sens: 57% folosesc aplicațiile mobile pentru a beneficia de oferte speciale.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 1.060 de respondenți, în octombrie 2017.