Sport Guru, retailer și distribuitor de echipamente sportive specializate, a înregistrat vânzări totale de 21,9 milioane de lei în primul semestru din 2022, o creștere cu 32% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, și un profit net de 0,75 milioane de lei. Sport Guru analizează acum diverse oportunități de finanțare, inclusiv o potențială listare la Bursa de Valori București în perioada următoare.
„Rezultatele înregistrate în primul semestru al anului sunt în linie cu așteptările noastre, având în vedere creșterea notorietății brandului Sport Guru din ultimii ani, determinată de investițiile continue realizate în extinderea gamei de produse și servicii pentru clienții noștri. Totodată, majorarea vânzărilor în primele șase luni ale anului a fost generată de extinderea rețelei de magazine din ultimii doi ani, precum și de creșterea interesului pentru activitățile sportive în general, dar și pentru articole sportive de calitate, în special.
Categoria cu cele mai mari vânzări în primul semestru din 2022 a rămas Ciclismul, cu o pondere de aproximativ 22%, dar cele mai dinamice categorii au fost Schi, Outdoor și Echipamente Conexe, care au generat aproape două treimi din creșterea vânzărilor față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru întreg anul 2022, vizăm vânzări totale de 50 de milioane de lei, o creștere cu 31% față de 2021 și un profit net de 2,5 milioane de lei”, a declarat Mircea Rasovan, cofondator și CEO al Sport Guru.
CITEȘTE ȘI Samsung a devenit al doilea jucător al pieței de smartwatch-uriLa nivel de venituri, în primele șase luni ale anului, vânzările realizate în cadrul celor cinci magazine ale companiei au reprezentat 59% din totalul vânzărilor, în timp ce vânzările din online au contribuit cu 29%. Totodată, alte venituri și vânzări realizate de canalul de distribuție al Sport Guru, prin care sunt vândute produse în principal către clienți „key accounts”, vânzători de retail independenți și magazine online, au reprezentat aproximativ 12%.
În prima jumătate a anului, Sport Guru a deservit aproape 40.000 de clienți, o creștere cu 26% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În ceea ce privește vânzările din cadrul magazinelor fizice, deschiderea magazinului Sport Guru din Plaza Romania a contribuit semnificativ la accelerarea vânzărilor companiei în București, care au crescut cu 35% față de anul precedent. Magazinul din Plaza Romania este în prezent magazinul cu cea mai mare suprafață de vânzare din rețeaua Sport Guru (750 mp), dar locația din bulevardul Unirii continuă să genereze cele mai mari vânzări ale companiei, datorită notorietății dobândite de la deschiderea acestuia în 2015.
La nivelul celorlalte două magazine din țară – Brașov și Cluj, au fost înregistrate, de asemenea, vânzări în creștere semnificativă în primele șase luni din 2022. Vânzările din Brașov au avut o creștere de 69% comparativ cu semestrul I din 2021, iar magazinul din Cluj a înregistrat vânzări mai mari cu 7% față de primul semestru al anului trecut.
„Magazinul din Brașov a fost relocat în cadrul centrului comercial Coresi Shopping Resort la mijlocul lunii aprilie a acestui an, având în prezent o suprafață de patru ori mai mare comparativ cu locația anterioară, deschisă în decembrie 2020. Vânzările din acest magazin sunt peste așteptări, acesta reușind să își dubleze veniturile în perioada mai-august 2022, față de perioada similară a anului trecut.
O contribuție semnificativă la această creștere a avut-o extinderea ofertei din categoria Ciclism, care a contribuit cu aproape jumătate la creșterea vânzărilor față de anul precedent. De asemenea, am înregistrat creșteri importante și la celelalte categorii din portofoliul nostru, precum Outdoor, Echipamente Conexe și Alergare”, a declarat Alexandru Cristescu, cofondator Sport Guru.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ieftinire puternică a carburanților. Benzina a coborât sub un prag pentru prima dată de la declanșarea conflictului din UcrainaÎn cea de-a doua parte a anului, Sport Guru a realizat investiții în suplimentarea spațiului central de depozitare din București cu încă 380 mp. Lucrările au fost finalizate în luna august, depozitul ajungând la o suprafață de aproape 1.300 mp. Compania are în vedere să continue să investească în extinderea rețelei de magazine începând cu anul viitor, obiectivul fiind să deschidă 1-2 magazine în fiecare an, până în 2025.
Pentru realizarea acestor investiții, Sport Guru analizează diverse oportunități de finanțare, inclusiv o potențială listare la Bursa de Valori București în perioada următoare.
Anul trecut, Sport Guru a înregistrat vânzări totale de 38,4 milioane de lei, avansul față de 2020 fiind de 62%, și un profit net de 2,8 milioane de lei, cu 64% mai mult față de anul anterior.
Înființată în anul 2009 ca o platformă online de distribuție și vânzare de echipamente sportive specializate de către antreprenorii Mircea Rasovan și Alexandru Cristescu, Sport Guru are în prezent deschise cinci magazine, trei în București și câte unul în Cluj-Napoca și Brașov.
În luna februarie 2022, cum a anunțat Profit.ro, Vertical Seven Group (VSG), fond de investiții al antreprenorilor Iulian Cîrciumaru și Andrei Crețu, a intrat în acționariatul Sport Guru. VSG deține acum o participație de 2%, restul acțiunilor fiind în proprietatea lui Mircea Valeriu Rasovan - 82% și Alexandru Cătălin Cristescu - 16%.
VSG are ca asociați pe Iulian Florentin Cîrciumaru - 50% și Andrei Dan Crețu - 50%, potrivit termene.ro.
Fondul de investiții mai deține participații la Holde Agri Invest, Fitness Republic, Smartit Global, Client Risk, Mirror Digital, Wineful, Meet&Grit, Fitdas și Inceptional Service Inc.