SIF Moldova și-a lichidat filiala Real Estate Asset, prin care în urmă cu doi ani a luat locul SIF Oltenia în acționariatul firmei care operează centrul comercial Veranda din București, dezvoltat de compania Prodplast Imobiliare a familiei Pogonaru în zona Pieței Obor, dar și-a păstrat în acest proiect o deținere indirectă de peste 36%, preluând simultan acțiunile prin alte două firme, Professional Imo Partners (PPLI) si Nord (NORD).
Veranda a fost deschis în toamna anului trecut, după o investiție de 60 milioane euro și cu un grad de ocupare de 97%.
Centrul comercial are o suprafață de 30.000 metri pătrați, incluzând aproximativ 100 de spații comerciale, o zonă de 15.000 de metri pătrați de spații verzi și 1.200 de locuri de parcare.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Auchan a preluat rețeaua OK Supermarket, intrând astfel pe acest segment de magazineVeranda Mall este dezvoltat prin relocarea fabricii de mase plastic și produse chimice Prodplast, de lângă piața Obor pe platforma industrial Faur. Investițiile în mallul Veranda au fost asigurate în proporție de 60% de acționari, aproximativ 28,5 milioane euro credit bancar de la Raiffeisen Bank.
SIF Moldova a anunțat atunci că a contribuit cu 65 milioane lei la realizarea centrului comercial.
Principalele ancore ale mallului sunt hipermarketul Carrefour și retailerul de fashion H&M, cu magazine de 2.200 metri pătrați.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Retailerul lituanian Maxima, cel mai mare angajator din Balcani, oferă 283 milioane euro pentru achiziția rivalului polonez Emperia HoldingCarrefour Veranda, cu o suprafață de vânzare de 7.500 metri pătrați și 330 de angajați, este al 12-lea hipermarket Carrefour din București și al 31-lea din țară. Magazinul vine cu un serviciu nou de livrare gratuită a cumpărăturilor pentru vârstnicii de peste 60 de ani, care locuiesc într-un perimetru de până la 1 km față de magazin.
Una din noutățile aduse de mallul Veranda a fost brandul de fashion francez Tati, care deschide astfel primul magazin în România.