Analize de laborator asupra sendvișurilor cu ton de la Subway comandate de New York Times nu au reușit să identifice ADN de ton, relatează The Guardian.
Un reporter a cumpărat sendișuri cu ton de la trei magazine Subway din Los Angeles, apoi le-a dus la un laborator specializat în testare peștelui. Cercetătorii nu au reușit să identifice vreo specie, scrie News.ro.
„Există două concluzii - este atât de procesat încât, oricât am putea scoate, nu reușim să facem o identificare, sau nimic de acolo nu e ton”, a declarat pentru NYTimes un purtător de cuvânt al laboratorului.
CITEȘTE ȘI Italienii de la Benetton, unul dintre cei mai mari producători de articole textile din țară, aproape de un nou exit: opresc producția de îmbrăcăminte în România și se pregătesc să vândă activele din AradÎn luna februarie, când Inside Edition a făcut un test similar bazat pe mostre din New York, un laborator din Florida, Applied Food Technologies, a confirmat prezența tonului în sandvișuri.
În luna ianuarie, doi clienți din California au deschis un proces susținând că produsele „sunt făcute din orice, dar nu din ton”.
Reclamanții au susținut că acestea conțin „un amestec de diverse fierturi”, ingrediente „amestecate împreună, pentru a imita aspectul de ton”.
Subway, care are peste 22.000 de magazine în SUA, s-a confruntat cu mai multe procese, inclusiv unul colectiv în care a fost susținut că sandvișurile de 30 de centimetri aveau, de fapt, dimensiunea de 27 de centimetri.
Legat de recentul proces, pe care l-a numit „nefondat”, compania își apără vehement conținutul sendvișului de ton. Anul acesta și-a promovat sendvișul de 30 de centimetri ca având „100% ton sălbatic”.
La începutul acestei luni, clienții californiei care au dat în judecată Subway și-au retras unele dintre cele mai grave acuzații. Dar au continuat să susțină că etichetarea și marketingul pentru produsele pe bază de ton ale companiei sunt „false și înșelătoare”.
CITEȘTE ȘI PSD a depus moțiunea de cenzură împotriva Guvernului CîțuExperți în astfel de produse au spus că Subway ar putea să nu fie de vină pentru faptul că tonul nu este ton.
„Nu cred că ar eticheta greșit intenționat. Ei cumpără o cutie de ton pe care scrie «ton». Dacă există vreo fraudă în acest caz, a avut loc la fabrica de conserve”, a declarat Dave Rudie, președinte al Catalina Offshore Products, pentru NYTimes.