Rezultatele financiare trimestriale ale giganților chinezi de comerț electronic Alibaba și JD.com, publicate în această săptămână, au subliniat încetinirea pieței de consum din China, comercianții cu amănuntul luptându-se să atragă clienții atenți la cheltuieli.
Principalele mărci de consum din SUA au evidențiat cererea slabă din China, în rapoartele lor din al doilea trimestru, unele companii indicând, de asemenea, modul în care jucătorii locali au devenit rivali mai duri, relatează News.ro.
Alibaba a declarat că veniturile din comisioanele comercianților și din publicitatea pe platformele sale din China au crescut cu 1% în trimestrul încheiat la 30 iunie, față de un an în urmă. Creșterea este în scădere față de avansul de 5% de la an la an consemnată în trimestrul precedent.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările directe și-au accentuat scăderea, de la 2% la 9%, pentru cele două trimestre.
JD.com a declarat că pentru trimestrul încheiat pe 30 iunie, valoarea medie a comenzii a scăzut de la an la an, parțial ca urmare ”a cheltuielilor slabe ale consumatorilor”.
Compania este cunoscută pentru produse la prețuri puțin mai mari și pentru livrarea în ziua următoare datorită afacerii sale de logistică.
Miercuri, Tencent, care operează rețelele sociale și aplicația de mesagerie WeChat, a raportat, de asemenea, o creștere mai lentă a veniturilor de la an la an din tranzacțiile financiare ale utilizatorilor, cu 4% față de 7% în trimestrul anterior și 15% în perioada similară a anului anterior.
WeChat este una dintre cele două aplicații de plată mobile predominante din China.
Alibaba a declarat joi că a existat o scădere a evaluării afiliatei sale Ant Group, care gestionează cealaltă aplicație majoră de plată mobilă, Alipay, în China, ceea ce duce la o taxă de depreciere legată de premiile angajaților pe bază de acțiuni.
Acest lucru a dus la o scădere de 10% de la an la an a profiturilor aferente pe care Alibaba le-a obținut în timpul trimestrului.
CITEȘTE ȘI Prognoză oficială: Numărul de mașini din București se va apropia de cel al locuitorilor în circa 10 aniChina a raportat joi că vânzările cu amănuntul au crescut în iulie cu 2,7% de la an la an, după ce au crescut cu doar 2% în iunie. Aceasta este mult mai mică decât creșterea vânzărilor cu amănuntul observată în trecut.
O scădere a pieței imobiliare, care reprezintă cea mai mare parte a activelor casnice din China, și incertitudinea cu privire la veniturile viitoare au afectat încrederea consumatorilor.
Alibaba a declarat joi că pentru trimestrul încheiat la 30 iunie, afacerea sa principală de comerț electronic Taobao și Tmall din China a înregistrat ”o creștere mare a GMV (valoarea brută a mărfurilor) online, cu o singură cifră”.
Valoarea brută a mărfurilor este o măsură a vânzărilor din industrie în timp. Alibaba nu a furnizat cifre specifice GMV.
Veniturile totale ale grupului Taobao și Tmall au scăzut cu 1% de la an la an.
În trimestrul anterior, compania a spus că Taobao și Tmall au înregistrat o creștere de două cifre a GMV, în timp ce în trimestrul din anul precedent, Alibaba a spus că Taobao și Tmall GMV au crescut, fără a preciza cât de mult.
CITEȘTE ȘI Parlamentari americani cer investigarea producătorului de routere WiFi TP-Link, susținând că dispozitivele ar putea fi folosite de China în atacuri ciberneticeConsumatorii din China caută din ce în ce mai mult produse cu un raport bun calitate-preț, indiferent de nivelul lor de venit, a declarat vineri Jasmine Bai, analist de internet în China la Haitong International Securities Group.
Acest lucru a dus la o concurență acerbă între platformele de comerț electronic precum PDD, JD.com și Alibaba, deoarece acestea se concentrează pe un consumator mai conștient de costuri, care caută valoare, a spus Bai.
Alibaba și JD.com s-au străduit să concureze cu produsele la preț redus vândute pe PDD Holdings Aplicația Pinduoduo din China și Douyin de la ByteDance, versiunea chineză a TikTok.
Grupul ByteDance nu este tranzacționat public.
PDD nu a anunțat încă când va publica veniturile din al doilea trimestru. Anul trecut a făcut-o pe 29 august.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO O nouă șosea de centură deschisă în RomâniaAnaliștii Nomura au declarat săptămâna aceasta că conversația lor cu un angajat al Douyin a dezvăluit că creșterea comerțului electronic al aplicației a încetinit atât de mult în al doilea trimestru, încât compania își va rata probabil propriul obiectiv de creștere de 30% a GMV, anul acesta.
Citând aceeași conversație, raportul spune că conducerea Douyin a recunoscut că accentul excesiv pe prețurile scăzute a dus la o scădere a GMV și va reduce presiunea asupra comercianților luna aceasta, care i-a forțat să vândă la prețuri mici.
ByteDance nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Analiștii Nomura au spus că pașii Douyin ar putea ajuta la creșterea marjelor de profit ale industriei de comerț electronic, în beneficiul Alibaba, cel mai mare jucător din spațiu.
Acțiunile Alibaba cotate la Hong Kong au crescut vineri cu 5%, în timp ce cele ale JD au crescut cu 9%. Acțiunile Tencent s-au tranzacționat în urcare cu peste 1%.