Grupul elen Sarantis, producătorul cosmeticelor Elmiplant și Bioten, s-a extins pe piața poloneză, în urma achiziției brandului de cosmetice Luksja, lider local pe segmentul de săpunuri și geluri de baie.
Sarantis a semnat un acord pentru preluarea Luksja de la grupul britanic PZ Cussons, în schimbul sumei de 9,22 milioane lire sterline (aproximativ 10,1 milioane euro). Tranzacția necesită aprobarea autorităților de reglementare.
Achiziția Luksja, un brand cu o istorie de 30 de ani, exportat inclusiv în România, va consolida prezența Sarantis pe piața poloneză, fiind în linie cu planurile de creștere în regiune ale grupului elen.
CITEȘTE ȘI Fuziune pe piața restaurantelor bucureștene: Relais & Châteaux Le Bistrot Français se asociază cu Bistro Ateneu. Grupul Le Manoir investește 1 milion de euro într-un conac din BaloteștiLa începutul anului trecut, Sarantis a achiziționat compania slovacă Saneca Trade, proprietarul brandului de cosmetice Indulona, precum și subsidiara acesteia din Republica Cehă, pentru care a plătit 8,8 milioane de euro.
Tot în 2018, grupul elen a preluat distribuitorul ucrainean de produse de uz casnic Ergopack Group, în schimbul a 6,3 milioane de euro.
Recent, Sarantis a prelungit până în 2028 un acord de parteneriat încheiat cu Estee Lauder în 2001, prin care distribuie produsele Estee Lauder în Grecia, România și Bulgaria. Cele două companii au convenit, totodată, să extindă acordul de distribuție pentru a include și Republica Moldova.
Sarantis este prezent în România din 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit ulterior Sarantis România.
În 2007, grupul elen a cumpărat producătorul român de cosmetice Elmiplant de la antreprenorii Elena și Ion Cremenescu, în schimbul a 6,5 milioane de euro. Producția de cosmetice de la fabrica Elmiplant din București a fost transferată în Grecia în 2014, România devenind centrul Sarantis pentru cercetarea și dezvoltarea de produse din Europa Centrală și de Est (ECE).
Sarantis a raportat vânzări consolidate de 52,36 milioane de euro în România anul trecut, în creștere cu 7,2% comparativ cu anul 2017. Profitul operațional a urcat cu 6,8%, până la 5,02 milioane de euro, de la 4,7 milioane de euro în 2017.
România a fost a doua cea mai profitabilă piață pentru Sarantis în 2018, după Grecia, și a treia cea mai mare piață în funcție de valoarea vânzărilor, în urma Greciei și a Poloniei.