Retailerul de produse electro-IT și electrocasnice Altex, controlat de Dan Ostahie, unul dintre cei mai mari jucători de profil, iese de pe platforma marketplace a eMAG, cel mai mare retailer online, după un an și jumătate, invocând creșterea semnificativă a comisioanelor practicate de acest retailer. În urmă cu un an, Profit.ro a anunțat că Altex intenționează să dezvolte o platformă proprie, prin care să vândă și produsele altor comercianți. La acest moment, retailerii locali care realizează operațiuni de intermediere sunt rivalii Flanco și eMAG.ro, ultimul lansând eMAG Marketplace în anul 2011, platformă care acum are o pondere ridicată în business-ul Dante International, administratorul eMAG.ro. Reacția eMAG Marketplace poate fi văzută mai jos.
Altex argumentează că această creștere a comisioanelor ar determina scumpirea produselor.
Începând de astăzi, clienții Altex vor putea achiziționa produsele doar din cele 120 de magazine Altex și Media Galaxy și online pe platformele proprii altex.ro și mediagalaxy.ro.
Rețeaua de magazine Media Galaxy îi aparține tot lui Dan Ostahie.
CITEȘTE ȘI Planurile eMAG în 2018: noi servicii de livrare în țară, deschiderea unui depozit, furnizarea de publicitate online. Investițiile depășesc 120 milioane euroUPDATE ora 16.01 „În aprilie am început un proces de ajustare a comisioanelor, iar cu Altex nu am ajuns la un acord. Le mulțumim pentru parteneriat, apreciem contribuția și îi așteptăm oricând înapoi în eMAG Marketplace”, a reacționat Florin Filote, director eMAG Marketplace.
La finele lunii februarie 2018, Altex a listat pe platforma marketplace a eMAG.ro peste 900 de produse din zona IT (gadget-uri) și electrocasnice, majoritatea frigidere și combine frigorifice.
eMAG Marketplace este sistemul prin care partenerii eMAG își afișează propriile produse pe emag.ro, alături de produsele vândute direct de către eMAG. Clienții pot comanda simultan atât produse eMAG, cât și produse din oferta oricărui partener eMAG.
În toamna anului trecut, cum a anunțat în premieră Profit.ro, Altex a cumpărat teren lângă București pentru a dezvolta un nou hub logistic, investiție de peste 37 milioane euro.
La începutul acestui an, Profit.ro a anunțat că Dan Ostahie lansează și un procesator de plăți pentru comercianți cu una dintre cele mai importante companii din Bulgaria, având ca parteneri un membru CA Banca Transilvania și un fost avocat White&Case cu un fond de investiții.
Altex România este cel mai mare retailer offline, cu afaceri de 3,28 miliarde de lei în 2017, comparativ cu 2,74 miliarde de lei în anul precedent.
Profitul net a urcat la 48,66 milioane de lei, de la 39,74 milioane de lei în 2016.
CITEȘTE ȘI Numărul clienților UPC România - raportat la sub 1 milion în T2. Operatorul a exclus cifra privind clienții serviciilor de televiziune prin satelit, abonați ai Focus SatAnul trecut, Altex a reușit o creștere a vânzărilor cu peste 8% la peste 3,5 miliarde de lei, în timp ce profitul a crescut mult mai rapid, cu aproape 31%, la circa 63,5 milioane de lei, lucru ce a împins și marja netă la 1,8%.
Companie românească înființată în 2001, eMAG este cel mai mare retailer local online, cu prezență și în Bulgaria, Ungaria și Polonia.
eMAG este administrat de Dante International, acționarii companiei fiind grupul sud-african Naspers și omul de afaceri Iulian Stanciu.