În decembrie, marketerii au o nouă ocazie de a atinge cifre de vânzări record, în special în această săptămână, potrivit unei analize RTB House.
Analiza a fost derulată în mai multe țări din Europa, America Latină, Africa, regiunea Asia-Pacific, Orientul Mijlociu, Africa și Statele Unite ale Americii.
În România, utilizatorii vizitează magazinele online pentru a-și face cumpărăturile de sezon cu mult timp înaintea Crăciunului. De exemplu, cea mai aglomerată zi de cumpărături din această lună este 18 decembrie. În această zi, traficul de vizitatori în magazinele online este cu 11% mai mare decât media lunară. Totodată, cumpără cu 61% mai mult decât indică media lunii decembrie.
Potrivit datelor, în a doua parte a lunii decembrie, cu aproximativ o săptămână înaintea Crăciunului, frecvența vizitelor în magazinele online începe să scadă considerabil, atingând cel mai scăzut nivel chiar în Ajunul Crăciunului. În această zi, numărul vizitatorilor scade cu circa 28% față de media lunii decembrie. Totodată, numărul tranzacțiilor scade cu aproximativ 57% față de media lunară.
Fluxul de vizitatori și numărul de tranzacții începe să crească treptat după Ajunul Crăciunului. De exemplu, pe data de 27 decembrie, numărul vizitatorilor este cu 3% mai mare decât media lunii decembrie, iar numărul tranzacțiilor este cu aproximativ 3% peste media lunară.