Piața jocurilor din România este într-o continuă dezvoltare mai ales în online, în prezent fiind evaluată la 160 de milioane de euro, fără să fie luate în calcul cifrele generate de jocurile pe calculator sau console, se arată într-o analiză BestKids, retailer online de jucării.
Compania a anunțat pentru 2016 o cifră de afaceri de 3,6 milioane de euro, iar în primul trimestru al anului 2017 a ajuns la 0,7 milioane de euro.
Când vine vorba de obiceiurile de achiziție, valoarea pe site-ul bestkids.ro ajunge la 260 lei, iar în funcție de perioada din an există două extreme: martie, când e atins un vârf de 350 de lei per coș de cumpărături mediu și decembrie, când valoarea nu este mai mare de 210 lei. În topul celor mai căutate categorii sunt jucăriile interactive, păpușile și jucăriile edcuative.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cel mai mare eveniment pentru această piață este în preajma Crăciunului, 55% din valoarea unui astfel de business fiind realizată între 20 noiembrie și 20 decembrie. Al doilea moment important este Paștele, însă nu are aceeași amploare și forță de vânzare. Urmează 1 iunie, când este sărbătorită Ziua Internațională a Copilului, și Black Friday.
În ceea ce privește profilul cumpărătorilor, femeile sunt cele care fac online cele mai multe achiziții de jucării, cu aproximativ 70% din totalul cumpărătorilor
Categoria de vârstă cea mai activă este a tinerilor părinți, între 25 și 34 de ani, cu 56%, iar cele mai multe achiziții sunt în Capitală. 36% din achizițiile de pe site sunt plasate din București, oraș urmat cu 6% de Cluj, 5% Timișoara și 4% Constanța, relevă o analiză BestKids, retailer online de jucării.
BestKids este unul dintre cei mai importanți retaileri online din România de produse pentru copii, cu o experiență de peste 10 ani în piață.