Retailerul ceh de produse alimentare Rohlik Group, operatorul celui mai mare supermarket online din Cehia și primul unicorn din această țară, își va lansa operațiunile în România în următoarele săptămâni.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Rohlik va activa în România sub brandul Sezamo. După cum a relatat Profit.ro recent, compania vrea să devină, încă din primul an de la lansarea în România, liderul pieței de vânzări de produse alimentare online, având deja pregătite peste 8.000 de produse în gamă și un sistem propriu de logistică.
Profit News TV îi aduce împreună, în Maratonul Food Agro Logistic & Retail, pe cei mai importanți jucători de pe piața de profil din România, reprezentanți ai autorităților, fermieri, experți în domeniul tehnologiilor pentru agricultură, marii jucatori din retail și din industria de produse alimentare, producători agricoli locali și reprezentanți din veriga logistică a sectorului agro alimentar.
Evenimentul este programat pentru 19 mai, urmând să fie deschis de ministrul Agriculturii.
Retailerul ceh a încheiat anul fiscal 2021/2022 cu peste 1 milion de clienți activi și venituri de 490 milioane de euro, în creștere cu 53% față de anul precedent, inclusiv în contextul lansării operațiunilor pe piața germană, care a devenit rapid o piață importantă pentru grup, sub brandul Knuspr.
“Anul trecut, Rohlik Group a lansat Knuspr.de în Germania, la München și Frankfurt, urmând ca anul acesta să fie lansat la Hamburg. În săptămânile următoare vor avea loc și lansări în Italia și România și, mai târziu, în Spania - toate sub noul brand Sezamo. Creșterea și performanța de până acum poziționează Rohlik Group pentru a deveni cel mai mare supermarket exclusiv online cu coș complet din Europa continentală”, este mesajul companiei.
Fondat în 2014 de Tomáš Čupr, Rohlik Group a devenit primul unicorn din Cehia în vara anului trecut, după ce a atras o finanțare de 100 milioane de euro de la Index Ventures și alți investitori, la o evaluare post-investiție de 1 miliard de euro (1,2 miliarde de dolari).
Un “unicorn” este o companie privată evaluată la cel puțin 1 miliard de dolari.
Compania furnizează servicii de livrare la domiciliu în aceeași zi, începând cu mai puțin de 2 ore de la plasarea comenzilor.
Rohlik operează în prezent pe patru piețe, sub mărcile Rohlik (Cehia), Kifli (Ungaria), Gurkerl (Austria) și Knuspr (Germania). Retailerul țintește aproximativ 2,5 milioane de noi gospodării în Milan și București odată cu lansarea noului brand Sezamo și estimează că Italia va deveni a doua mare piață internațională pentru grup, după Germania.