Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo estimează pentru acest an o creștere a vânzărilor cu 6% - 9%, mizând substanțial pe piața din România, pentru care pregătește suplimentarea masivă a numărului de magazine și pe care o creditează ca urmând să atingă, în maximum 4 ani, jumătate din piața greacă.
"Grupul consideră că piața românească poate crește la jumătate din cea greacă“, a anunțat compania.
Jumbo a venit în România în toamna anului 2013.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În vară, Profit.ro a anunțat că Jumbo vrea să deschidă în următorul an 3 hipermarketuri de jucării și decorațiuni în România, rețeaua de magazine operate pe piața românească urmând să crească la circa 25 de unități până în 2022, de la 10 magazine în prezent.
Recent, Jumbo a deschis magazinul din zona West Park a cartierului bucureștean Militari, mișcare planificată din toamna anului trecut.
În octombrie, când și-a anunțat venirea în West Park, retailerul a anunțat că ia în calcul să împrumute până la 250 de milioane de euro printr-o emisiune de obligațiuni, în special pentru a finanța extinderea pe piața din România.
CITEȘTE ȘI Taxa de solidaritate – o nouă golănie fiscală, din “solidaritate” doar cu găurile bugetareJumbo este cel mai mare retailer grec listat la bursă și operează, în prezent, o rețea de 74 de magazine, din care 51 în Grecia, 5 în Cipru, 9 în Bulgaria și 10 în România.
Retailerul a avut o creștere de 11% a profitului net în ultimul semestru al anului trecut, datorită vânzărilor în creștere rapidă din România și Bulgaria. Profitul net din perioada iulie-decembrie 2017 a ajuns la 90,4 milioane de euro, în creștere față de 81,4 milioane de euro în aceeași perioadă a 2016.
La nivel de grup, vânzarile pe șase luni au crescut cu 10,2%, ajungând la 443 milioane de euro, în timp ce veniturile din România și Bulgaria au crescut cu mai mult de 50%, respectiv cu 23%.