Retailerul ceh de mobilă și decorațiuni interioare Bonami, prezent și în România, a realizat anul trecut afaceri de peste 50 milioane euro, iar pentru acest an estimează o creștere de 30%. Pavel Vopařil, CEO-ul companiei, a declarat pentru News.ro că, după ce inițial vânzările au scăzut la mijlocul lunii martie cu 40-50% față de anul trecut, ulterior s-au redresat rapid, astfel că în ultimele patru luni creșterea a fost constantă, de 50-70% în funcție de lună, iar în România, Bonami a crescut 50% în aceste luni. Cele mai comandate produse în această perioadă au fost piesele de mobilier, în special canapele, dar și produsele practice pentru casă, accesorii și decorațiuni pentru bucătărie și pentru grădină.
"În 2019, cifra de afaceri a fost de peste 50 milioane de euro, o creștere cu 30% față de anul anterior. Profitul EBITDA a fost de 1 milion de euro. Pentru 2020, așteptăm o creștere cu 30% față de anul anterior și un profit semnificativ mai mare față de 2019. Inițial vânzările au scăzut (la mijlocul lunii martie) cu 40-50% față de anul trecut, dar ulterior s-au redresat rapid. În ultimele patru luni creșterea a fost constantă, 50-70% în funcție de lună. În România, Bonami a crescut 50% în aceste luni", a declarat Pavel Vopařil, CEO-ul retailerului ceh.
Compania vrea ca până la sfârșitul anului să își dubleze numărul de angajați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Avem în jur de 150 de angajați în birouri și încă 100 în depozit. Pentru a doua jumătate a anului vom dubla numărul de persoane angajate, în special la depozit și pe zona de customer care, pentru a putea susține în mod eficient toate comenzile pe care le așteptăm de la clienți în perioada Sărbătorilor", a adăugat el.
Retailerul Bonami, prezent online pe cinci piețe din regiune, a inaugurat în iunie primul magazin fizic, în Praga, și a semnat deja contractul pentru cel de-al doilea din oraș. Compania plănuiește de altfel să deschidă, pe viitor, și alte magazine, atât în Cehia, cât și pe celelalte piețe unde compania este prezentă.
"Este un an foarte important pentru Bonami. Aș menționa, în primul rând, investiții importante în noi spații de depozitare, ce se ridică la o valoare de 200.000 de euro. De asemenea, anul acesta am inaugurat propriile servicii logistice. Dorim să putem oferi serviciile noastre de transport în special pentru piesele supradimensionate. Ca parte a strategiei omnichannel, pe care o aplicăm, am inaugurat în mai propriul spațiu de retail în Praga. Ne-am intensificat eforturile pentru a deschide cât mai multe magazine înainte de Crăciun. Am semnat deja contractul pentru cel de-al doilea magazin în Praga. Urmează Bratislava și Brno, iar în prezent lucrăm la deschiderea unui astfel de spațiu la Budapesta. Filozofia noastră este ca aceste locații să ofere același model, unde avem un magazin care este punct de ridicare a comenzilor, punct de service și centru de consiliere pentru clienții noștri. Simultan, am creat o mai bună selecție de produse, colaborăm cu noi mărci, prezentăm colecții noi în cadrul magazinului nostru online dar și în spațiile noastre de retail. Ceea ce urmărim de fapt este crearea unui sortiment best-in-class pentru Bonami. Nu în ultimul rând, am luat decizia de a aplica o politică de retur, de un an, pentru mobilier, tocmai pentru a-i încuraja pe clienții noștri să achiziționeze astfel de piese și să se simtă în siguranță", spune Pavel Vopařil.