Cel mai mare grup de comerț electronic din China, Alibaba Group, a declarat că a înregistrat o creștere de la an la an în perioada sărbătorii Ziua Celibatarilor din acest an, care s-a încheiat sâmbătă la miezul nopții, în timp ce rivalul JD.com a raportat volume de vânzări la un nivel record, transmite Reuters.
Între timp, furnizorul de date Syntun estimează că vânzările în volumul comercial brut cumulat pe marile platforme de comerț electronic au crescut cu 2,08%, până la 1.140 miliarde de yuani (156,40 miliarde de dolari), comparativ cu o creștere de 2,9% anul trecut, scrie News.ro.
Inițial, un eveniment de cumpărături online de 24 de ore, desfășurat pe 11 noiembrie în fiecare an în China, festivalul Ziua Celibatarilor s-a extins în săptămâni de promoții pe principalele platforme de comerț electronic din țară și în magazinele fizice.
Așteptările privind creșterea vânzărilor pentru festival, care este privit ca un indicator al încrederii consumatorilor, au fost reduse în acest an, deoarece economia se luptă să se redreseze.
Anul trecut, când China ieșea din restricțiile legate de COVID-19, Alibaba, cel mai mare grup de comerț electronic al țării după cota de piață, nu a dezvăluit pentru prima dată valoarea în yuani a vânzărilor sale pentru festival.
Din nou anul acesta, a spus doar că vânzările au fost pozitive, fără a oferi detalii, pentru platformele sale de comerț electronic Tmall și Taobao.
Alibaba, a făcut presiuni asupra comercianților pentru a stabili prețuri agresive în această Zi a Celibatarilor și, la începutul festivalului, la sfârșitul lunii octombrie, a declarat că va oferi 80 de milioane de produse cu cea mai mare reducere a anului.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Noile prognoze economice ale Guvernului. Curs de 5 lei pentru un euroAnaliștii au considerat aceasta ca o încercare de a riposta împotriva rivalilor precum Douyin și Pinduoduo, deținută de PDD Holdings, care au schimbat peisajul comerțului electronic chinez în ultimii ani, vânzând articole la preț redus pe tot parcursul anului.
Ca urmare, reducerile de 40%-50% au fost mult mai frecvente decât în anii precedenți.
Un raport al Bain and Company publicat săptămâna trecută a constatat că 77% dintre cei 3.000 de consumatori intervievați plănuiau să cheltuie mai puțin sau aceeași sumă de Ziua Celibatarilor, comparativ cu anul trecut.
Bain a spus că cumpărătorii intenționează să cheltuie pentru produse de necesitate, cum ar fi șervețele, spălarea mâinilor, tăiței instant și hrana pentru animale de companie și mai puțin pe produse discreționare sau mari, cum ar fi electrocasnice și mobilier.
Mai multe companii de consultanță au prezis că creșterea vânzărilor de Ziua Celibatarilor pe platformele online ar putea reveni la o creștere de două cifre pentru prima dată de la pandemie, dar imaginea finală a vânzărilor va dura să apară.
Cifrele vânzărilor în volumul comercial brut cumulat iau în considerare valoarea tuturor comenzilor plasate și nu surprind suma care va fi returnată ulterior.
Analiștii și directorii din industrie se așteaptă ca ratele de returnare să fie ridicate în acest an, deoarece consumatorii cumpără mai mult pentru a obține reduceri mai mari la casă, doar pentru a returna articolele de care nu au nevoie.
CITEȘTE ȘI Koc Holding, Ford și LG renunță la fabrica de baterii din Turcia, din cauza „ritmului de adoptare a vehiculelor electrice”Articolele legate de sănătate și bunăstare și stilurile de viață în aer liber erau așteptate să aibă performanțe mai mari, iar mărcile globale precum Nike și Lululemon se așteptau să se vândă bine.
Alibaba a raportat că vânzările de biciclete au crescut cu 300% în prima oră de vânzări. Produsele cosmetice colorate, în mod tradițional o performanță puternică pe parcursul perioadei de vânzări de Ziua Celibatarilor, erau așteptate să aibă probleme în acest an, deoarece cererea de machiaj rămâne scăzută la aproape un an după ce China a ridicat restricțiile stricte legate de COVID-19.