Lunile călduroase de vară aduc o creștere de aproximativ 3 ori a vânzărilor de aparate de aer condiționat, în comparație cu o perioadă obișnuită din an, iar zilele cele mai călduroase determină cele mai multe achiziții de astfel de echipamente, cumpărarea unui aparat de aer condiționat fiind, în multe dintre cazuri, o achiziție de impuls.
„Pentru acest an, estimăm o creștere de 35 – 40% a vânzărilor de aparate de aer condiționat față de anul trecut”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG.
În același timp, bugetul alocat unei astfel de achiziții este în creștere. Astfel, prețul mediu pentru cumpărarea unui aparat de aer condiționat a urcat în 2019 la 1.500 de lei, față de 1.400 de lei în 2018.
Creșterea prețului mediu al aparatelor de aer condiționat este în strânsă legătură cu tehnologia de care dispun și cu funcțiile pe care le au. Astfel, cei mai mulți consumatori sunt interesați de achiziția de aparate de aer condiționat cu o capacitate de 12.000 de BTU, pe care să le monteze în living și care să asigure atât funcția de răcire, cât și pe cea de încălzire.
Mai nou, românii își doresc să poată controla aparatul de aer condiționat direct din telefonul mobil, și, eventual, să îl programeze de la distanță; prin urmare acesta trebuie să aibă încorporată tehnologia Wi-Fi.
La achiziția unui aparat de aer condiționat, consumatorii români țin cont și de eficiența energetică, de filtrele încorporate, de nivelul de zgomot, de garanția acestuia și de costurile de instalare.