Retailer: Apetitul românilor pentru tehnologie și lansările din primul val urcă piața de eCommerce cu 15%

Retailer: Apetitul românilor pentru tehnologie și lansările din primul val urcă piața de eCommerce cu 15%
scris 30 sep 2019

România devine o piață de desfacere tot mai importantă pentru marii producători de IT&C, în ultimii doi ani aflându-se în compania țărilor dezvoltate, astfel că produsele nou lansate ajung pe piața din România mult mai rapid, în tot mai multe cazuri, chiar în primul val de la momentul lansării.

Principalul factor pentru această stare de fapt este schimbarea comportamentului de consum al românilor, care alocă sume mai mari pentru a avea tehnologii de ultimă oră, își doresc să aibă acces mai rapid la informații, consumă mai mult conținut și sunt dispuși să plătească pentru asta, accesează foarte des rețelele de socializare, interacționează mai mult și mai rapid și călătoresc mai mult și încearcă să importe stilul de viață din țările mai dezvoltate.

Brandul de modă Forever 21 a solicitat protecția față de creditori în SUA; majoritatea magazinelor din Europa și Asia vor fi închise CITEȘTE ȘI Brandul de modă Forever 21 a solicitat protecția față de creditori în SUA; majoritatea magazinelor din Europa și Asia vor fi închise
Urmărește-ne și pe Google News

„Românii sunt consumatori de tehnologie. Își doresc și le face plăcere să aibă acces la noutățile din domeniu. Pentru că suntem într-un moment de creștere a consumului, marii producători de tehnologie încearcă să îl fructifice cât mai bine, astfel că investesc mai mult în România, alocă bugete mai mari pentru promovare, își comunică brandurile mai bine, lansează mai multe produse și fac lansările în România în același timp cu lansările internaționale, aduc produsele mai rapid în România și în stocuri mai mari”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG, menționând că acest context va genera pentru anul 2019 o creștere a pieței de eCommerce din România cu aproximativ 15%.

La începutul anului, raportul anual GPeC, realizat împreună cu principalii jucători din piața românească de e-commerce, arăta că românii au cumpărat online, anul trecut, produse de peste 3,5 miliarde de euro, cu 30% mai mult decât în 2017. GPeC se prezintă drept cea mai mare comunitate de magazine online din România. Cifra este în acord cu cele avansate în toamna anului trecut de Asociația Română a Magazinelor Online.

Recent, însă, într-un demers neuzual, CEO-ul CEL.ro, Tiberiu Pop, unul dintre principalii jucători din piața de e-commerce din România, a contestat cifra privind valoarea pieței locale de comerț online, de 3,5 miliarde euro, avansată încă de la începutul anului, și susține că valoarea reală, bazată pe date concrete, este de circa 1,2-1,3 miliarde euro.

Cel mai recent exemplu privind rapiditatea cu care produsele nou lansate sunt disponibile în România este iPhone 11. Anunțat pe 10 septembrie, a intrat imediat în România în sistem de precomandă, atât la operatorii telecom, cât și la retailerii online, iar primele livrări au fost începând cu 27 septembrie.

FOTO Jucării notificate ca periculoase și obiecte inscripționate cu nume de branduri renumite, găsite de Protecția Consumatorilor la firmele care vând suveniruri pe Valea Prahovei CITEȘTE ȘI FOTO Jucării notificate ca periculoase și obiecte inscripționate cu nume de branduri renumite, găsite de Protecția Consumatorilor la firmele care vând suveniruri pe Valea Prahovei



Mai rapid decât noile modele de iPhone au ajuns în România smartphone-urile lansate de Samsung – Galaxy S10 și Galaxy Note 10, aduse în primul val.

La fel s-a întâmplat și în cazul smartphone-urilor Huawei P30 și Huawei P30 PRO, care au ajuns în România la o săptămână de la lansarea internațională.

Telefoanele mobile nu sunt însă singurele dispozitive care ajung rapid în România. În ultima perioadă, producătorii au inclus România între țările cu mare apetit pentru diferite gadget-uri, pe măsură ce a crescut interesul consumatorilor către zona de fitness, de nutriție, de stil de viață sănătoasă.

viewscnt
Afla mai multe despre
ecommerce
tehnologie