Republica BIO vrea să deschidă hub logistic în Olanda sau Italia. Ciprian Stancu, fondator: Cred că în trimestrul III al anului vom fi funcționali cu acest hub

Republica BIO vrea să deschidă hub logistic în Olanda sau Italia. Ciprian Stancu, fondator: Cred că în trimestrul III al anului vom fi funcționali cu acest hub
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 19 ian 2023

Republica BIO, retailer online de produse destinate sănătății, are planuri de expansiune accelerată în afara granițelor țării, purtând deja discuții pentru a intra pe 7 piețe europene, în Germania, Franța, Marea Britanie, Italia, Spania, Cehia și Polonia. Momentan, produsele Republica BIO sunt distribuite doar în România și Republica Moldova.

Pentru a deservi cele 7 țări europene, compania vrea să înființeze un hub logistic în Olanda sau Italia.

Urmărește-ne și pe Google News

“2023 este anul extinderii internaționale. Avem deja angajate discuții pentru distribuția în 7 piețe europene. Studiem și oportunitatea înființării unui hub logistic în Olanda sau Italia. Cred că în trimestrul III al anului vom fi funcționali cu acest hub, care servește ca și centru logistic și de fulfillment.

Vom închiria un depozit probabil de 100-200 mp, deoarece intenționăm să exportăm produse de valoare mare și volum mic (spre exemplu CBD - ulei medical de cânepă și suplimente alimentare). Sunt produse care în 100 de mp poți stoca și 500.000 de euro. Setarea hub-ului cu tot cu alimentarea inițială cu marfă va costa cam 100.000 de euro”, a declarat, pentru Profit.ro, Ciprian Stancu, fondatorul Republica BIO.

Retailerul mai are două hub-uri logistice în București, de unde deservește peste 700 de locații partenere. 

“În primul trimestrul al anului vom depăși 1.000 de locații partenere. O altă direcție foarte importantă este lansarea de produse noi. În 2022 am lansat brandul european HempAID, brand care folosește cele mai noi inovații și studii medicale ale extractului din plantă de cânepă (cannabis) în scopuri curative.

În 2023 vom lansa cel puțin un nou brand din aceeași zonă a produselor științific dezvoltate pentru a servi sănătății. În același timp, produsele Republica BIO vor primi noi haine, în limba engleză, pentru a facilita exportul”, mai spune antreprenorul.

Tranzacție surpriză - Vel Pitar, vândut unui mare grup mexican CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză - Vel Pitar, vândut unui mare grup mexican

Pentru anul acesta, compania are planificat un buget de investiții cuprins între 300 și 500.000 de euro, în funcție de cât de repede va dezvolta rețeaua de vânzare.

“Prioritate în alocarea acestor resurse o au vânzările (în special cele către retailul mare), distribuția internațională, marketingul și dezvoltarea de produse noi. În permanență avem la “dospit” minimum 50 de produse noi, în proces de formulare și evaluare foarte atentă”, mai spune acesta.

“Cu siguranță vom crește și numărul de angajați, iar ritmul de recrutare va fi dictat de ritmul de dezvoltare. În general, la fiecare 150,000 de euro de venituri suplimentare mai adăugăm un angajat”, adaugă el.

Despre posibilitatea atragerii unui investitor strategic în cadrul companiei, Ciprian Stancu afirmă că momentan nu are planuri în acest sens.

“Credem că în acest moment atragerea unui investitor ne-ar scădea din viteza de reacție și ar aduce mai multă precauție în strategia de investiții. Precauția este bună, însă precauția excesivă omoară inovația și dezvoltarea. În această etapă a business-ului preferăm doza de îndrăzneală pe care ne-o conferă independența în locul confortului pe care ni l-ar oferi resursele unui investitor, chiar și strategic”, precizează antreprenorul.

Iar legat de un potențial exit din companie, Ciprian Stancu spune că “este prea devreme pentru a discuta despre așa ceva”.

“Încă nu am arătat tot ce putem, încă ne facem loc în piață prin eforturi în fiecare zi, încă împingem bulgărele la deal”, completează acesta.
Republica BIO a finalizat 2022 cu afaceri de peste 10 milioane de lei, iar pentru anul acesta estimează o creștere de peste 20%.

viewscnt
Afla mai multe despre
ciprian stancu
republica bio