Comisarii de la Protecția Consumatorilor au declanșat un control la restaurante McDonalds și KFC din București, spunând că au constatat că porțiile de cartofi erau mai mici decât gramajul afișat sau că paharele cu sucuri erau umplute sub nivelul înscris. Au fost aplicate amenzi în cuantum de 15.000 de lei și a fost decisă suspendarea temporară a activității.
Comunicatul integral:
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) a desfășurat, în primele zile ale acestui an, acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală: McDonalds și KFC, deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA.
În urma neregulilor constatate, care afectau interesul economic al consumatorilor, comisarii CPCMB au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei și au dispus măsurile complementare de
– oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor
– remediere a deficientelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Electrolux, cel mai mare producător de electrocasnice din Europa, extinde valul concedierilor în România„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară.
Ce mi se pare cel mai ciudat, este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic.
Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, spune Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Neregulie constatate au fost:
– Existența unor neconcordanțe în defavoarea consumatorilor, în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Cea mai mare fabrică de lapte din Dâmbovița se pregătește să își suspende activitatea 3 ani– Existența unor diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar
– Lipsa mentiunii asupra ingredientelor cu potențial allergen, în lista de pretțri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat
– Lipsa mentiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor
– Folosirea unor agregate frigorifice cu acumulări de impurități, resturi alimentare, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte și grilaje cu rugină.