Retailerul suedez de haine și accesorii H&M va închide 240 de magazine la nivel global, inclusiv ca efect al sistării operațiunilor din Rusia, Belarus și Ucraina, pe fondul războiului.
Rusia reprezenta a doua cea mai mare piață a companiei, cu 4% din totalul vânzărilor.
Fără închiderile din Rusia, Ucraina și Belarus, vânzările în luna martie ar fi crescut cu 11%. H&M are acum probleme pe două dintre cele mai mari piețe ale sale, a remarcat Financial Times: anterior, grupul s-a confruntat cu un boicot în China, când jucătorul de fast-fashion a încetat să-și mai aprovizioneze bumbac din regiunea Xinjiang, pe fondul unor acuzații de muncă forțată.
Per global, pentru acest an, H&M Group plănuiește să deschidă 95 de magazine, în principal pe piețe noi din America de Sud și Europa de Est, dar și să închidă 240 de magazine. În cele din urmă, grupul va încheia anul cu aproximativ 145 de magazine mai puțin, conform Retail Detail.
Săptămâna trecută, acțiunile H&M s-au prăbușit cu 12,9% după ce compania a anunțat că va trebui să majoreze prețurile în acest an și a raportat un profit trimestrial sub așteptări, pe fondul costurilor ridicate cu materiile prime și transportul.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, Financial Analyst XTB România: Mă aștept ca, în următoarea perioadă, piața de criptomonede să evolueze în tandem cu piața bursieră. Investitorii tind să fie mai degrabă precauți și să se orienteze către active mai sigureVânzările H&M în România au crescut de peste două ori în trimestrul al doilea (perioada 1 martie-31 mai) comparativ cu intervalul similar al anului trecut, până la 542 milioane de coroane suedeze (53,27 milioane euro).
Vânzările au avansat cu 102% exprimate în coroane (+120% în lei), de la 268 milioane de coroane în trimestrul al doilea din 2020.
CITEȘTE ȘI Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din RomâniaCreșterea vine după un declin anual de 18% (-13% în lei) înregistrat în primul trimestru.
Retailerul suedez a închis un magazin pe piața locală în intervalul analizat, rămânând cu o rețea de 56 de unități.
La nivelul primului semestru fiscal, între 1 decembrie 2020 și 31 mai 2021, vânzările H&M în România s-au majorat cu 19% (+27% în lei), la 1,046 miliarde de coroane (102,8 milioane euro).
CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat cliențilorPe plan internațional, retailerul suedez a raportat vânzări de 86,57 miliarde de coroane (8,5 miliarde euro) după prima jumătate a anului fiscal curent, în creștere cu 4% comparativ cu vânzări de 83,6 miliarde de coroane cu un an în urmă.
Profitul net s-a situat la 2,2 miliarde de coroane (216 milioane euro), față de pierderi de aproape 4 miliarde de coroane în primul semestru al anului fiscal anterior.