Gigantul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat o creștere de 24% a profitului net în primele nouă luni, până la 3,1 miliarde de euro, grație unor vânzări mai mari dar și majorării prețurilor, transmite Reuters.
Cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume a precizat că în perioada februarie-octombrie a acestui an, vânzările sale online au înregistrat o creștere de 19% comparativ cu perioada similară a anului trecut, un ritm care depășește estimările analiștilor. În plus, începând din primăvară, Inditex a majorat prețurile cu cel puțin 5% ca măsură preventivă față de presiunile inflaționiste de pe mai multe piețe, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În aceste condiții, veniturile generate de Inditex în perioada februarie-octombrie au crescut cu aproape o cincime în ritm anual până la 23,1 miliarde de euro, iar profitul operațional (EBITA) a crescut și el cu o cincime până la 6,5 miliarde de euro.
"În contextul actual dificil, aceste rezultate reflectă în mod clar soliditatea modelului nostru unic de business", a declarat directorul general de la Inditex, Óscar García Maceiras.
Pe lângă Zara, Inditex deține și lanțurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius și Oysho.