Grupul privat german Schwarz Gruppe, proprietarul lanțurilor de magazine Kaufland și Lidl, țintește vânzări de peste 100 miliarde de euro în acest an, o bornă importantă în istoria afacerii de familie pornită în urmă cu 88 de ani.
În 2017, Schwarz Gruppe a obținut o cifră de afaceri de 96,9 miliarde de euro, în creștere cu peste 7% de la 90,2 miliarde de euro în anul precedent.
Lidl, al treilea mare jucător pe piața românească, cu peste 220 de magazine, a contribuit cu 74,6 miliarde de euro la vânzările grupului.
CITEȘTE ȘI Brandul american NYX Professional Makeup a deschis al cincilea magazin din RomâniaInvestițiile Schwarz Gruppe s-au cifrat la 7 miliarde de euro în 2017, o sumă record, pentru acest an fiind estimat un nivel similar.
Schwarz Gruppe, fondat în 1830 ca o afacere de familie, este prezent în România din anul 2005, când a deschis primul magazin Kaufland pe piața locală. Între timp, Kaufland a devenit cel mai mare retailer din comerțul românesc, cu vânzări anuale de peste 2 miliarde de euro și o rețea de circa 120 de hipermarketuri.
Pe locul doi se află retailerul francez Carrefour, urmat de Lidl, rețea intrată pe piața locală în 2010.
La nivel global, Schwarz Gruppe are peste 11.500 de magazine Lidl și Kaufland și aproximativ 350.000 de angajați, majoritatea pe statele de plată ale Lidl.