Lanțul de restaurante La Mama, care activează pe piață de 20 ani, plănuiește să extindă rețeaua prin deschiderea a două noi restaurante în București, în acest an, dacă însă va găsi spații comerciale adecvate profilului restaurantului și optime inclusiv din punct de vedere financiar, la acest moment problema fiind că nu pot fi găsite astfel de spații.
„Vreau să deschid două restaurante în București, dar totul depinde de spațiile pe care le găsesc, iar, în momentul de față, nu găsesc spații. Acum trei săptămâni am vorbit cu proprietarul unui bloc pe care îl construia, aflat într-o zonă destul de bună, și am rămas uimit că omul acela cerea 80 euro pe metru pătrat pe lună, spațiul fiind de aproximativ 400 metri pătrați, adică în jur de 32.000 euro lunar. L-am întrebat cât trebuie să încasez eu pe lună pentru a acoperi banii de chirie. Nu este o soluție să bat palma acum și peste o lună să închid”, spune Cătălin Mahu, proprietarul lanțului.
El își propune să deschidă următoarele două restaurante în zona de nord a Capitalei, investiția pentru un restaurant de aproximativ 200 metri pătrați, cu 70-90 locuri, ridicându-se la 200.000 de euro.
CITEȘTE ȘI Comisia Europeană reclamă platforme de comerț online: Reducerile de preț - neautentice sau neclare. Comercianții ignoră protecția consumatorilor„Dacă acum 20 ani lumea fugea din cartiere spre centru, acum cartierele au devenit mini-orașe și oamenii preferă de multe ori să rămână acolo, lângă casă, pentru că au început să găsească lucrurile de care au nevoie”, indică Mahu.
El mai arată că nu are în plan anul acesta să relanseze sistemul de francize, luându-l în considerare doar în momentul în care va dori să își extindă afacerea în alte orașe din țară.
„Soluția pentru franciză este să gestionezi acest proiect cu mână de fier. Dacă nu, francizatul de multe ori își imaginează că este suficient să deschidă ușa să intre clienții și banii, pe care îi cheltuiește apoi. La final, nu plătește marfa, nu plătește chiriile, nu mai are marfă, scade calitatea produsului, nu mai are interes să crească afacerea și închidem franciza respectivă. Ori suntem mână de fier, ori mai așteptăm puțin relansarea”, a specificat Mahu.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Elefant Online a inițiat negocieri cu retaileri și companii mari de curierat, ținta fiind extinderea de două sau trei ori a rețelei de pick-up pointÎn 2016, proprietarul a închis patru restaurante, dintre care două în București, din cauza neprelungirii contractelor de închiriere, și două pe litoral, din cauza lipsei forței de muncă, deținând în prezent șase restaurante în București.
„În ultimii 10 ani, în care noi am operat două restaurante pe litoral, am reușit să angajăm într-un sezon întreg maximum 10 oameni. De aceea, la fiecare început de vară am plecat din București cu o echipă formată din cei 100 de oameni de care era nevoie ca să acoperim buna desfășurare a întregii activități. Nereușind să angajăm în ritmul în care ne era nouă necesar, am realizat că o soluție mai bună ar fi să renunțăm la cele două restaurante care cumulau o cifră de afaceri de 700.000 de euro”, a explicat Mahu.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacția Casa Radio. Avi Hakhamov, CEO Plaza Centers: Vindem toate activele pentru a plăti datoriile către deținătorii de obligațiuni. Înțelegerea cu AFILanțul La Mama, ce operează în prezent 6 restaurante, a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de peste 4,4 milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul precedent, și un profit de peste 400.000 de euro. Compania are 230 de angajați, din care 74 cu o vechime de la 5 până la 20 de ani în cadrul companiei, iar anul trecut a avut între 200.000 și 300.000 clienți.
Din 2007, compania dispune de serviciul home delivery, reprezentând 20-25% din cifra de afaceri.