Proprietarul suedez al magazinelor IKEA, Ingka Group, va cheltui 2 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) pentru extinderea în Statele Unite în următorii trei ani, cea mai mare investiție a sa într-o singură țară, într-un pariu de a câștiga clienți americani, în timp ce ca alți comercianții cu amănuntul mari își închid magazinele, transmite Reuters.
IKEA, care și-a deschis primul magazin din SUA în 1985, lângă Philadelphia, încearcă să câștige cote de piață în SUA, deoarece consumatorii cu bani mai puțini caută produse mai accesibile, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”vedem oportunități în toate statele din SUA, dar aș spune în special în Sud, unde vedem o cerere mare, la care până acum nu am reușit să răspundem”, a declarat Tolga Öncü, șeful IKEA Retail la Ingka Group.
Ingka intenționează să deschidă opt noi magazine mari IKEA și nouă magazine mai mici, precum și să modernizeze magazinele existente în SUA, care sunt a doua cea mai mare piață a IKEA după vânzări, după Germania, a anunțat joi compania.
Öncü a spus că nu au fost âncă decise locațiile pentru magazine.
Noile magazine, inclusiv nouă ”puncte de planificare și comandă”, magazine mai mici unde clienții pot primi sfaturi și pot comanda mobilier pentru livrare, se adaugă deschiderilor deja planificate de IKEA, în centrul orașului San Francisco și în Arlington, Virginia.
Pe măsură ce consumatorii cheltuie mai puțin, comercianții cu amănuntul Walmart și retailerul online de mobilă Wayfair elimină locuri de muncă și închid magazine, creând o oportunitate pentru IKEA de a cumpăra mai ieftin spații de magazine și depozite.
Extinderea IKEA va crea 2.000 de locuri de muncă, a spus Ingka.