Promelek XXI țintește o creștere a business-ului la 34 milioane euro, noi achiziții și, pe viitor, produse proprii

Promelek XXI țintește o creștere a business-ului la 34 milioane euro, noi achiziții și, pe viitor, produse proprii
scris 15 feb 2022

Furnizorul clujean de echipamente electrice Promelek XXI, parte a grupului spaniol Elektra, mizează în acest an pe o creștere a business-ului de 14%, la 34 de milioane de euro. Strategia de dezvoltare include noi achiziții, pentru extinderea la nivel geografic și a gamei de servicii oferite, și, pe viitor, investiții în produse proprii.

Evoluția din 2022 va fi susținută de dezvoltarea pieței imobiliare pe segmentul rezidențial, dar și de creșterea sectorului de construcții medicale.

Urmărește-ne și pe Google News

Pentru segmentul rezidențial estimăm o creștere a interesului dezvoltatorilor pentru oferirea de soluții de eficiență energetică, pentru care noi avem expertiza necesară, atât pe parte de portofoliu de soluții, cât și la nivel de consiliere tehnică și proiectare”, spune, într-o discuție cu Profit.ro, Károly Nagy, directorul general și cofondator Promelek XXI.

În 2021, compania s-a confruntat cu o creștere accentuată a prețurilor produselor finite și dificultăți, chiar blocaje, în aprovizionare. Majorarea prețurilor a fost determinată de evoluția ascendentă și constantă a prețurilor materiilor prime care intră în componența produselor și echipamentelor electrice (de exemplu, cuprul s-a scumpit cu peste 20%), dar și în ceea ce privește serviciile logistice și energia electrică.

Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

Cu toate acestea, compania și-a crescut business-ul cu 22%, la circa 30 de milioane de euro.

Promelek XXI vrea să continue planul de alianțe lansat în 2019 și va face noi achiziții, astfel încât să aibă o acoperiere geografică mai mare și să poată oferi clienților noi servicii, pentru care acum nu are suficiente competențe, mai spune Nagy.

Promelek XXI și-a început activitatea în 1996, în Cluj-Napoca, sub denumirea Promod.

Principalele linii de business ale companiei sunt acum retailul DIY (care acoperă circa 35% din rulaj), proiectele (35%) și distribuția (20%).

Compania colaborează cu peste 2.000 de parteneri, printre care vânzători specializați de electrice, instalatori și grupuri de instalatori, precum și marile lanțuri de magazine DIY, hyper și supermarketuri. Promelek are, de asemenea, un atelier în care asamblează  tablouri electrice destinate clădirilor industriale și rezidențiale, iar pentru viitor ia în calcul investiții în produse proprii.

Din anul 2011, compania face parte din grupul spaniol Elektra, care deține în prezent 77,6% din capital, în timp ce Károly Nagy controlează o participație de 19,4%.

viewscnt
Afla mai multe despre
promelek xxi
achiziții
business